Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pamapol ze wzrostem przychodów i stratą netto w 2017 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2018, 12:14
Pamapol ze wzrostem przychodów i stratą netto w 2017 roku
Robert Jankowski, prezes Pamapolu, fot. PTWP

Grupa Pamapol SA zakończyła 2017 rok 489,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 453,6 mln zł w 2016 r. W 2017 r. spółka zanotowała stratę w wysokości 2,4 mln zł wobec 3,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Jak pisze w liście do akcjonariuszy prezes Pamapolu, rok 2017 dla Spółki Pamapol jak i całej Grupy, był kolejnym okresem dużych wyzwań i zmian organizacyjnych, mających na celu poprawę efektywności prowadzonej działalności.

- Spółki Grupy zmagały się z negatywnymi zjawiskami, które wpłynęły na końcowy wynik finansowy
w pierwszej połowie roku, w szczególności wysokimi cenami na rynku surowcowym czy wzrostem
kosztów pracy - przyznaje.

Jankowski dodaje, że Grupa podejmowała działania mające na celu optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów, prowadziła inwestycje ukierunkowane na zwiększenie efektywności operacyjnej poszczególnych spółek, kontynuowała prace nad wdrożeniem nowych produktów i rozwiązań, jak również wejściem w nowe kategorie produktowe. Istotnym elementem funkcjonowania organizacji jest dalszy rozwój współpracy z sieciami handlowymi, rozbudowa skali dystrybucji w kraju oraz intensyfikacja sprzedaży eksportowej.

- Patrząc przez pryzmat oceny wyników Emitenta i wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy, Zarząd ma świadomość konieczności kontynuowania w kolejnych okresach działań zmierzających do poprawy kosztów operacyjnych, które w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych przełożą się na wzrost realizowanych marż, jak również pozwolą Grupie efektywnie konkurować na rynku polskim i zagranicznym w obecnych oraz nowych kategoriach - dodał.

Istotnym elementem dla realizacji tych zamierzeń stanowi zawarcie przez spółki Grupy w dniu 21 września 2017 r. umowy kredytu konsorcjalnego, zapewniającego finansowanie prowadzonej działalności; w szczególności zabezpieczającego płynność finansową oraz dopasowującego przepływy środków do aktualnych potrzeb danej spółki.

Jankowski zapewnił, że każda ze spółek koncentruje się na poprawie efektywności, wzroście sprzedaży i generowanej marży, co w perspektywie krótko i średniookresowym wpłynie na poprawę bieżących wyników Grupy. Dokładamy wszelkich starań, aby portfel produktów był dopasowany do potrzeb Klienta i rynku, jak również pracujemy nad nowymi konceptami i kategoriami produktowymi. Wyrażamy przekonanie, iż stabilne zaplecze finansowe, produkcyjne, a także rozwój innowacji produktowych w kategoriach potrzeb rynku i oczekiwań klientów, pozwolą na dalszy wzrost przychodów oraz podniesienie realizowanych marż, co przełoży się na umocnienie pozycji rynkowej Emitenta i Grupy Pamapol oraz jej postrzeganie przez Inwestorów i Akcjonariuszy - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • akcje 03-06-2018, 09:35:
cos sie ruszyło :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 293) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.