Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Pamapol zwiększa przychody ze sprzedaży

W pierwszym półroczu bieżącego roku skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły
205. mln. zł. i były o 2,7 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku
poprzedzającego.

Pamapol zwiększa przychody ze sprzedaży
Fot. Pamapol

O 10,9 proc. wzrósł wynik brutto ze sprzedaży. W okresie sprawozdawczym wynik EBITDA Grupy w wyniósł 10,1 mln zł i był o 4,2 mln zł wyższy w stosunku do I półrocza 2015 r.

Grupa Pamapol wypracowała został zysk z działalności operacyjnej oraz zysk netto. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła zysk netto w kwocie 0,8 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie poprzedniego roku strata netto wyniosła 3,6 mln zł.

- Zasadniczy wpływ na osiągnięte wyniki miała poprawa sytuacji w spółce zależnej WZPOW Kwidzyn. Przynosi efekty prowadzony proces naprawczy obejmujący optymalizację procesów produkcyjnych, obniżenie kosztów stałych funkcjonowania, poprawę wskaźników zużycia czynników energetycznych oraz roboczogodzin na tonę produkcji. Spółka wdraża sukcesywnie zmianę struktury odbiorców z ukierunkowaniem na eksport, mimo ograniczeń wynikających z trwającego embarga rosyjskiego oraz ubiegłorocznej suszy, która w związku z mniejszą dostępnością surowca spowodowała ograniczenie realizacji części kontraktów w tym kanale - podkreślono w raporcie. 

Pampol poinformował o znaczącym obniżeniu stanu magazynowego, aż 0 26 proc. r/r na dzień 30.06.2016, co wpłynęło na zmniejszenie kosztów składu obcego oraz logistyki związanej z obsługą magazynów zewnętrznych. Przełożyło się to także na niższy poziom kosztów finansowych, w wyniku zmniejszenia poziomu zadłużenia z tytułu kredytu skupowego.

Jak wynika za opublikowanego raportu, przychody ze sprzedaży spółek Grupy Kapitałowej Pamapol charakteryzują się sezonowością. W przypadku Pamapol S.A., spółki dominującej, najwyższa sprzedaż jest notowana w okresie letnim, natomiast najniższa - co potwierdzają ubiegłe lata - w I kwartale roku. Warto podkreślić, że różnica w spadku przychodów ze sprzedaży pomiędzy najlepszym i najsłabszym kwartałem w poprzednich latach wynosiła nawet 30 proc. 

Grupa Kapitałowa Pamapol prowadzi działalność w branży przetwórstwa spożywczego. Jej spółką dominującą jest Pamapol S.A. producent dań mięsno-warzywnych, a w szczególności dań gotowych. Oferta spółki obejmuje także zupy, pasztety oraz konserwy mięsne. Jej wyroby sprzedawane są zarówno pod markami własnymi sieci, jak również pod brandami ,,Pamapol”, ,,Spichlerz Rusiecki” oraz „Sorella”.

W strukturze Grupy Pamapol znajdują się Warmińskie Zakłady Przetwórstwa OwocowoWarzywnego
Sp. z o.o. z siedzibą w Kwidzynie (WZPOW), które są producentem warzyw konserwowych i mrożonych, oraz MITMAR Sp. z o.o. z siedzibą w Głownie, zajmująca się handlem mięsem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Pamapol RSS ALERT    /    Grupa Kapitałowa Pamapol RSS ALERT    /    WZPOW Kwidzyn RSS ALERT    /    MitMar RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.