Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pat Romanek, Butcher's Pet Care - wywiad na temat trendów na rynku pet food

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2017, 16:04
Pat Romanek, Butcher's Pet Care - wywiad na temat trendów na rynku pet food
Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care, fot. mat. pras.

O bieżących trendach na rynku karm dla zwierząt rozmawiamy z Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care.

Adam Tubilewicz: Jak w pani ocenie wygląda obecna sytuacja na rynku pet food w Polsce?

Pat Romanek: Jesteśmy na tym rynku od 2011 roku. Kiedy wchodziliśmy na rynek polski, był on zdominowany przez dwóch globalnych graczy, a dostępna oferta nie była zróżnicowana. W ostatnim czasie na cała kategorię FMCG bardzo istotnie wpłynął trend naturalności, który przeniknął również w do pet food. Częściej zwracamy uwagę na to, co sami jemy i podobne oczekiwania mamy wobec karm, którymi karmimy nasze zwierzęta. Półka ewoluuje oferując większą różnorodność, ale nadal daleko nam do krajów Europy Zachodniej, gdzie silnie rośnie kategoria premium i wydatki na pupila są wielokrotnie wyższe niż w Polsce. Wszystko jednak wskazuje, że ta kategoria będzie rosła nie tylko w kategorii pet food ale całej kategorii pet care.

Jakie główne trendy kształtują obecnie rynek karm dla zwierząt?

Międzynarodowe trendy to przed wszystkim kierunek naturalny, prozdrowotny. Limitowane składniki, transparentność składu, koncepty bio oraz humanizacja pet food. Transparentność oraz limitowane składniki są bardzo pozytywne dla klienta końcowego, który łatwiej może odróżnić co jest rzeczywiście dobrej jakości produktem. Na pewno widzimy też rozwój w kategorii karm suchych. W wielu krajach producenci wprowadzają karmę grain free/bez zbóż, ze świeżym mięsem, po to, aby była ona jak najbardziej biologicznie odpowiednia dla zwierzęcia. To odpowiedź dla klientów, którzy chcą karmić jak najbardziej naturalnie, ale wolą wygodę formy karmy suchej.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Butcher's Pet Care w  poszczególnych kategoriach polskiego rynku karm dla zwierząt?

W kanale nowoczesnym, na którym koncentrujemy się w największym stopniu, możemy pochwalić się sukcesem. W hipermarketach karma mokra dla psa ma 14 proc. udziału wartościowego. Jesteśmy tuż za globalnym graczem. Zaczęliśmy również współprace z kanałem dyskontowym, w którym coraz częściej zakupy robią również klienci hipermarketowi, zainteresowani nie tylko marką własną ale i brandem. Warto wspomnieć, że ostatnim czasie nasz oddział International rozpoczął współpracę z kolejnymi rynkami. W tym momencie pracujemy już z 19 krajami, w których zaczynamy budowę naszej pozycji rynkowej. Oznacza to, że sprawdziła się przyjęta przez nas oddzielna strategia sprzedażowa, produktowa i marketingowa .

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.