Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Piotr Mikulec, prezes Rubin Beef - Wywiad

Z Piotrem Mikulcem, prezesem Rubin Sp. z o.o. rozmawiamy o perspektywach dla polskiego sektora wołowego, spadającym spożyciu wołowiny oraz szans na rozwój w sektorze HoReCa i eksporcie.

Piotr Mikulec, prezes Rubin Beef - Wywiad
Piotr Mikulec, prezes Rubin Sp. z o.o., fot. mat. pras.

Portalspozywczy.pl: W połowie 2018 r. minister rolnictwa, Jan Krzysztof Ardanowski poinformował o przerwaniu prac nad projektem nowelizacji Ustawy o ochronie zwierząt, przewidującym m.in. wprowadzenie zakazu uboju rytualnego na terytorium RP. Dla branży wołowej, która mocno sprzeciwiała się temu zapisowi, jest to niewątpliwie dobra wiadomość. Jaka jest pana opinia w tej sprawie? 

Piotr Mikulec: Nie jesteśmy w jakimkolwiek stopniu zależni od produkcji w reżimie uboju rytualnego. Niemniej jednak dla całej branży to spory rynek zbytu. Natomiast ciężko mi ocenić jaki wpływ na branżę miałoby wprowadzenie tego zakazu.

Znakomita większość produkcji polskiej wołowiny trafia na rynki zagraniczne. Jakie są główne i najbardziej perspektywiczne kierunki eksportowe dla Rubin Beef?

Około 80 proc. mięsa wołowego naszej produkcji trafia na rynki zagraniczne. Staramy się dywersyfikować naszą sprzedaż, dlatego bardzo ciężko jest wskazać jeden wiodący kraj, który jest głównym importerem naszych produktów. Najbardziej perspektywiczny rynek, który jest zainteresowany wołowiną to Chiny. Produkcja mięsa wołowego nie jest tam priorytetem, a stale bogacące się społeczeństwo zgłasza coraz większe zapotrzebowanie na najlepszej jakości mięso wołowe. 

Jaka jest pozycja Rubin Beef na rynku mięsa wołowego w Polsce?

Na rynku mięsa wołowego jest naprawdę dużo miejsca! Uważamy, że nadal jest sporo do zrobienia w temacie wołowiny, a zwłaszcza edukacji konsumentów w Polsce. Dlatego robimy swoje i nie oglądamy się na konkurencję.

Rubin Beef posiada zakład rozbiorowy w Myślachowicach, zaś ubój odbywa się w osobny zakładzie Mipol prowadzonym przez właścicieli Rubin Beef. Jakie są moce produkcyjne obu zakładów? Czy są plany zwiększania tych mocy, kolejnych inwestycji?

Na ten moment moce produkcyjne to 250 sztuk bydła oraz 60 tys. kilogramów rozbioru na zmianę. Teraz inwestujemy w zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych w naszych zakładach.

Jakie są główne kanały dystrybucji produktów Rubin Beef? Które z nich określiłby pan jako najbardziej perspektywiczne?

Skupiamy się na kilku grupach odbiorców: markety, HoReCa, producenci oraz klienci indywidualni. Największe perspektywy rozwoju ma sprzedaż online, dlatego wkrótce planujemy uruchomienie sprzedaży internetowej naszej najnowszej marki Galicyjskie Steaki.

więcej informacji:

Rubin Beef RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    Piotr Mikulec RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    mięso wołowe RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.