Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PKM Duda chce w 2013 poprawić rentowność i utrzymać przychody

  • Autor: PAP
  • Data: 21-03-2013, 17:35

Polski Koncern Mięsny Duda planuje na 2013 rok poprawę marży netto, a utrzymanie w tym roku ubiegłorocznego poziomu przychodów byłoby zadowalające - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. PKM Duda spodziewa się w bieżącym roku dalszego spadku pogłowia trzody i spożycia wieprzowiny w kraju.

"Spodziewamy się, że w tym roku nasza rentowność netto będzie wyższa, ze względu na kolejne oszczędności kosztowe, polegające na zamianie kosztów stałych na zmienne, poprzez takie działania jak wyłączenie poza grupę działalności logistycznej czy outsourcing siły roboczej. W kwestii samych kosztów stałych uzyskaliśmy już ok. 20-proc. redukcję i w tym roku będzie to raczej tuning" - powiedział wiceprezes Roman Miler.

"Jeżeli chodzi o przychody to ich obrona w tym roku byłaby zadowalająca. Nie spodziewam się też zmiany struktury geograficznej sprzedaży, z zagranicy będzie nadal pochodziło mniej niż 30 proc. całości. Podsumowując, myślę że w 2012 roku osiągnęliśmy jako spółka dno koniunktury i teraz oczekujemy poprawy" - dodał prezes, Dariusz Formela.

Strata netto spółki w 2012 roku wyniosła 19,9 mln zł wobec 39,1 mln zł zysku w 2011 roku. Na wynik wpłynęły odpisy z tytułu aktualizacji wartości aktywów o wartości 4,6 mln zł oraz spisanie aktywa z tytułu odroczonego podatku na kwotę 11 mln zł.

EBITDA grupy spadła w 2012 roku o 55 proc. do 83,5 mln zł.

Skonsolidowane przychody grupy wzrosły w ubiegłym roku o 26 proc. do 2,1 mld zł.

Miler poinformował, że w 2013 roku spółka będzie chciała osiągnąć rentowność w segmencie produkcyjnym.

"Naszą ambicją jest urentowienie segmentu produkcyjnego, który nie był rentowny w 2012 roku. Chcemy się w Grąbkowie skoncentrować na marżach, a nie wolumenach. W tym celu m.in. szukamy optymalnego dopasowania jakości do ceny i wejścia w korytarz marż, które dadzą nam rentowność" - powiedział.

W 2012 roku segment ubojowo-produkcyjny PKM Duda, który odpowiadał za 1,01 mld przychodów, osiągnął stratę operacyjną na poziomie 25 mln zł. Pozostałe dwa segmenty: handlowy i rolny wypracowały odpowiednio: 20 i 16 mln zł dodatniego wyniku.

Spółka spodziewa się, że przy utrzymaniu obecnych tendencji rynkowych wolumen pogłowia trzody na polskim rynku spadnie w tym roku poniżej 11 mln sztuk. Na koniec listopada 2012 r. pogłowie trzody chlewnej spadło w ujęciu rocznym o 14,8 proc. do 11,1 mln sztuk.

"Spodziewamy się, że ceny skupu utrzymają się w tym roku na wysokim poziomie zagrażającym rentowności hodowców i zakładów mięsnych. Według Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego w tym roku może upaść 30 proc. średniej wielkości zakładów" - powiedział Formela.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

DUDPolski Koncern Mięsny Duda SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.