Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Polacy chcą być zdrowi i sprawni, ale niekoniecznie w rozumieniu dietetyków

- Zauważyliśmy, że rośnie segment gospodarstw "żyjących chwilą" i "elastycznych", które chcą jeść zdrowo, ale nie drastycznie. Polega to na tym, że chcemy być fit, zdrowi i sprawni, ale niekoniecznie zdrowi w rozumieniu dietetyków. Zauważyliśmy też, że maleje segment konsumentów, którzy konsekwentnie żyją zdrowo i chcą być "bliżej natury" np. segregując śmieci - mówił Grzegorz Mech, Strategic Insight Manager w GfK Polonia podczas VI Kongresu Rybnego

Polacy chcą być zdrowi i sprawni, ale niekoniecznie w rozumieniu dietetyków
Grzegorz Mech, fot. Piotr Manasterski/Kongres Rybny

GfK Polonia przeprowadziła badanie zakupów polskich gospodarstw domowych w prawie stu kategoriach produktowych. 

- Okazało się że z tych stu aż 40 kategorii drastycznie różnicuje gospodarstwa domowe z punktu widzenia zwyczajów zakupowych, a co za tym idzie żywieniowych - mówi Grzegorz Mech.

Na tej podstawie badacze wyodrębnili cztery główne rodzaje gospodarstw: żyjące chwilą "niezdrowe", z kuchnią tradycyjną, elastyczne oraz "bliżej natury".

- Co ciekawe, zauważyliśmy, że rośnie segment gospodarstw żyjących chwilą i elastycznych, które chcą jeść zdrowo, ale nie drastycznie. Polega to na tym, że chcemy być fit, zdrowi i sprawni, ale niekoniecznie zdrowi w rozumieniu dietetyków. Zauważyliśmy też, że maleje segment konsumentów, którzy konsekwentnie żyją zdrowo i chcą być "bliżej natury" np. segregując śmieci. Nie wynika to z tego, że chcemy nie chcemy słuchać dietetyków, tylko zmienia się sposób naszego życia - dodaje Mech.

Analityk wskazał, że różne kategorie produktów rybnych mają różną wagę dla każdego z czterech wymienionych rodzajów gospodarstw domowych.

- Ryby świeże średnio kupuje prawie 60 proc. gospodarstw w Polsce, ale już w segmencie "żyjących chwilą" niecałe 40 proc. Tak więc w zależności od tego do której grupy chcemy kierować nasz produkt, jest lub nie ma potencjału. Natomiast jeżeli spojrzymy na całość ryb to praktycznie wszystkie gospodarstwa jakieś produkty z ryb u siebie mają - mówi Mech.

Menedżer GfK Polonia wskazał, że producenci ryb i przetworów powinni kierować różne produkty w różne kanały dystrybucji w różny sposób i komunikować każdy z nich językiem odpowiednim dla określonej grupy docelowej.

- W przypadku ryb poszczególne grupy różnią się między sobą m.in. wolumenem zakupów. Zależnie od tego, w który segment nabywców "wpada" dane gospodarstwo, wyniki różnią się: od 2 kg do ponad 6 kg ryb np. świeżych i wędzonych. Podobnie jest jeśli mówimy o częstotliwości zakupów. Są segmenty, które kupują ryby dużo częściej niż inni. Są też tacy, którzy są gotowi zapłacić za produkty więcej. Pamiętajmy jednak o percepcji ceny. Poniżej pewnej kwoty nikt nie uwierzy w jakość, powyżej nikt rozsądny nie uzna, że warto taką cenę zapłacić - podsumował Mech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Mech RSS ALERT    /    GfK Polonia RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    gospodarstwa domowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jan 2019-05-20 16:22:22
    Chcę być sprawny i zdrowy i dlatego jem dużo łososia norweskiego. Polecam tego z Duninowa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.208.22.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.