REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 12:38
Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny
Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny

Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny. W drugiej kolejności liczy się ogólne wrażenie na temat mięsa, a dopiero na końcu brana pod uwagę jest soczystość i kruchość.

REKLAMA

Projekt pt. Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią „od widelca do zagrody” realizowany jest od 2009 roku przez Konsorcjum Naukowo-Przemysłowe składające się ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Celem Projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności polskiego sektora wołowiny, podniesienie jakości produktów wołowych, a  tym samym zwiększenie konsumpcji tego mięsa w Polsce.

Naukowcy i przedstawiciele przemysłu mięsnego zrzeszeni w Konsorcjum badali popyt na mięso wołowe, preferencje polskich konsumentów, a także wpływ doboru ras bydła, genetyki, sposobu chowu i żywienia, a także pakowania i transportu na jakość produktu końcowego – mięsa wołowego gotowego do obróbki kulinarnej.

W ramach Projektu przebadano największą w Europie liczbę konsumentów – około 7 tysięcy osób, które spożyły i oceniły łączną ilość około 49 tysięcy próbek.

Każdy z ankietowanych smakował po 7 próbek wołowiny o jednakowej gramaturze  i sposobie przyrządzenia. Następnie musiał dokonać oceny miękkości, soczystości, smaku i zapachu oraz ogólnego wrażenia poszczególnych kawałków mięsa. Po tym proszony był o klasyfikację skonsumowanej próbki do jednej z 4 kategorii jakości: niezadowalająca jakość, dobra codzienna jakość, lepsza niż codzienna jakość, bardzo wysoka jakość.

Zebrane wyniki pokazały, że Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu. W drugiej kolejności liczy się ogólne wrażenie na temat mięsa, a dopiero na końcu brana pod uwagę jest soczystość i kruchość. Dla porównania, badani w ten sam sposób Australijczycy za najważniejsze kryteria oceny mięsa wołowego uznali kruchość, smak i aromat, a dopiero później soczystość i ogólne wrażenie.

Kierownik Projektu ProOptiBeef dr hab. Agnieszka Wierzbicka, prof. SGGW przekonuje, że „celem Projektu jest dostarczenie polskim konsumentom takiego produktu, który za każdym razem będzie spełniał ich oczekiwania”.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Matt 02-06-2015, 11:45:
Wołek nie masz racji. Wiele osób z pokolenia Y gotuje i kocha dobrze jedzenie. Choćby ostatnia moda na food tracki pokazuje, że młodzi ludzie szukają dobrego jedzenia. Z wołowiną w Polsce jest problem nie z ceną i zwyczajami tylko z jakością. To ścierwo, które sprzedają nie nadaje się do jedzenia. To jest mięso krów mlecznych a nie ras mięsnych. Kupujesz rostbef i nie możesz usmażyć steka bo go nie pogryziesz. Mięso na gulasz jest gumowate i żylaste. Młodzi ludzie nie wydadzą 30-40 zł za kilogram mięsa niskiej jakości.
  • wołek zbożowy 13-05-2015, 23:08:
Piękna idea rozwijana od wielu lat, tylko szkoda, że nie do końca osadzona w realiach rynkowych. Konsumpcja wołowiny jest niska, bo pokolenie Y nie posiada zamiłowania do gotowania. A przede wszystkim ma inne zwyczaje żywieniowe niż ich dziadkowie, którzy to z kolei mają coraz to bardziej ograniczoną siłę nabywczą. Zaś ten 7% wzrost konsumpcji w 2014, to z pewnością w dużej mierze sprawa zmniejszenia eksportu (z powodu zakazu uboju rytualnego), wpływająca na wzrost krajowej podaży szpondra i ogonów. Do tego lekkie obniżki cen. Oj, raczej wiele jeszcze wody w rzekach upłynie, zanim w Polsce zbliżymy się z konsumpcją wołowiny do krajów zachodnich.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH