Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 12:38
Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny
Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny

Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu wołowiny. W drugiej kolejności liczy się ogólne wrażenie na temat mięsa, a dopiero na końcu brana pod uwagę jest soczystość i kruchość.

Projekt pt. Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią „od widelca do zagrody” realizowany jest od 2009 roku przez Konsorcjum Naukowo-Przemysłowe składające się ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Celem Projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności polskiego sektora wołowiny, podniesienie jakości produktów wołowych, a  tym samym zwiększenie konsumpcji tego mięsa w Polsce.

Naukowcy i przedstawiciele przemysłu mięsnego zrzeszeni w Konsorcjum badali popyt na mięso wołowe, preferencje polskich konsumentów, a także wpływ doboru ras bydła, genetyki, sposobu chowu i żywienia, a także pakowania i transportu na jakość produktu końcowego – mięsa wołowego gotowego do obróbki kulinarnej.

W ramach Projektu przebadano największą w Europie liczbę konsumentów – około 7 tysięcy osób, które spożyły i oceniły łączną ilość około 49 tysięcy próbek.

Każdy z ankietowanych smakował po 7 próbek wołowiny o jednakowej gramaturze  i sposobie przyrządzenia. Następnie musiał dokonać oceny miękkości, soczystości, smaku i zapachu oraz ogólnego wrażenia poszczególnych kawałków mięsa. Po tym proszony był o klasyfikację skonsumowanej próbki do jednej z 4 kategorii jakości: niezadowalająca jakość, dobra codzienna jakość, lepsza niż codzienna jakość, bardzo wysoka jakość.

Zebrane wyniki pokazały, że Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu. W drugiej kolejności liczy się ogólne wrażenie na temat mięsa, a dopiero na końcu brana pod uwagę jest soczystość i kruchość. Dla porównania, badani w ten sam sposób Australijczycy za najważniejsze kryteria oceny mięsa wołowego uznali kruchość, smak i aromat, a dopiero później soczystość i ogólne wrażenie.

Kierownik Projektu ProOptiBeef dr hab. Agnieszka Wierzbicka, prof. SGGW przekonuje, że „celem Projektu jest dostarczenie polskim konsumentom takiego produktu, który za każdym razem będzie spełniał ich oczekiwania”.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Matt 02-06-2015, 11:45:
Wołek nie masz racji. Wiele osób z pokolenia Y gotuje i kocha dobrze jedzenie. Choćby ostatnia moda na food tracki pokazuje, że młodzi ludzie szukają dobrego jedzenia. Z wołowiną w Polsce jest problem nie z ceną i zwyczajami tylko z jakością. To ścierwo, które sprzedają nie nadaje się do jedzenia. To jest mięso krów mlecznych a nie ras mięsnych. Kupujesz rostbef i nie możesz usmażyć steka bo go nie pogryziesz. Mięso na gulasz jest gumowate i żylaste. Młodzi ludzie nie wydadzą 30-40 zł za kilogram mięsa niskiej jakości.
  • wołek zbożowy 13-05-2015, 23:08:
Piękna idea rozwijana od wielu lat, tylko szkoda, że nie do końca osadzona w realiach rynkowych. Konsumpcja wołowiny jest niska, bo pokolenie Y nie posiada zamiłowania do gotowania. A przede wszystkim ma inne zwyczaje żywieniowe niż ich dziadkowie, którzy to z kolei mają coraz to bardziej ograniczoną siłę nabywczą. Zaś ten 7% wzrost konsumpcji w 2014, to z pewnością w dużej mierze sprawa zmniejszenia eksportu (z powodu zakazu uboju rytualnego), wpływająca na wzrost krajowej podaży szpondra i ogonów. Do tego lekkie obniżki cen. Oj, raczej wiele jeszcze wody w rzekach upłynie, zanim w Polsce zbliżymy się z konsumpcją wołowiny do krajów zachodnich.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.