Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polacy stawiają na wygodę. Innowacyjne dania gotowe to przyszłość rynku

Innowacje nakręcają rynek dań gotowych. Konsumenci poszukują coraz to nowszych rozwiązań zaspokajających ich wysokie wymagania. Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia przyznaje, że ze względu na czas oraz wygodę Polacy chętnie sięgają na półkę z daniami gotowymi.

Polacy stawiają na wygodę. Innowacyjne dania gotowe to przyszłość rynku
Fot. Shutterstock

- Życie w dzisiejszych czasach bardzo przyspieszyło. W rodzinach, w których oboje rodzice pracują, tradycyjne gotowanie staje się prawie niemożliwe, szczególnie w trakcie tygodnia. Zdarzają się osoby, które przygotowują posiłki na kolejny dzień późnym wieczorem, jednak większości brakuje już na to energii, szczególnie jak dzień pracy kończy się o 17, mamy dzieci w wieku szkolnym i ustalone treningi kilka razy w tygodniu. Doba okazuje się zdecydowanie za krótka. Coraz więcej osób wybiera wówczas właśnie dania gotowe lub półprodukty, które skracają czas przygotowań posiłków - mówi Krzysztof Woźnica. 

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia zwraca uwagę, że w dużych miastach w czasie przerw w pracy standardem są wyjścia na lunch, żeby zjeść „coś na mieście”. Pociąga to za sobą dynamiczny rozwój firm kateringowych które dostarczają „domowe obiady” do biur.

Konsumenci mają mniej czasu, przez co chętniej wybierają gotowe rozwiązania. 

- Coraz częściej zamiast tradycyjnych kanapek do pracy, kupujemy właśnie danie gotowe, które wystarczy podgrzać w pracy. Łatwość ich przygotowania sprawia, że chętnie po nie sięgamy. Producenci dań gotowych śledzą ogólne trendy żywieniowe, polegające na „czyszczeniu etykiet” z niechcianych dodatków. W całej kategorii możemy zaobserwować doskonalenie receptur. Konsumenci są bowiem lepiej wyedukowani i świadomi własnych decyzji zakupowych oraz wpływu produktów na ich zdrowie i jakość życia - podkreśla Woźnica.

Innowacje warunkiem rozwoju 

Jak dodaje niezwykle ważne jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań. We współczesnej gospodarce działalność innowacyjna firmy jest synonimem konkurencyjności.

- Głównym motorem zmian są oczywiście sami konsumenci – coraz bardziej świadomi smaków, z większymi oczekiwaniami w stosunku do jakości kupowanej żywności. Zmieniające się zachowania nabywcze konsumentów oraz pojawiające się nowe style życia w społeczeństwie powodują, że dotychczasowe produkty szybko tracą na atrakcyjności i trzeba je zastępować nowościami. Cykl życia produktów drastycznie się skrócił, a to zmusza przedsiębiorców do poszukiwań. Innowacje produktowe mają potężne znaczenie, ponieważ obecna konkurencja między firmami toczy się przede wszystkim na polu produktów, nie zaś cen. Wprowadzanie nowości jest więc dzisiaj warunkiem rozwoju - wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Woźnica RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Silesia RSS ALERT    /    ZM Silesia RSS ALERT    /    dania gotowe 2016 RSS ALERT    /    rynek dań gotowych RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Czytelnik 2016-08-24 18:03:58
    dania gotowe skreślam bo zawierają stabilizatory, cukier, sól, minimalne ilości składników podstawowych, konserwanty, i mnóstwo innych substancji których nie mam zamiaru jeść, dania gotowe to nowe fast foody, czyli sprzedawanie otyłości
  • Konsument 2016-08-25 11:09:00
    To dlaczego reklamuje się tradycyjne , polskie dobre jedzenie i do tego zdrowe, ekologiczne, zrównoważone i dietetyczne? Natłok sprzecznych z sobą reklam.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.