Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polacy wolą kupować produkty polskich firm, nawet jeśli musieliby zapłacić więcej

- Z wielu przeprowadzonych badań wynika, że polscy konsumenci wolą kupować produkty polskich firm i to nawet wtedy, jeśli musieliby za nie zapłacić nieco więcej. Kluczowa w tym przypadku jest jednak świadomość Polaków w zakresie kupowanych produktów. Za wieloma polskimi markami stoi bowiem zagraniczny kapitał o czym, jak sądzę, mało kto wie robiąc zakupy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A.

Polacy wolą kupować produkty polskich firm, nawet jeśli musieliby zapłacić więcej
Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A., fot. mat. pras.

Henryk Kania jest zdania, że wielu polskich konsumentów nie ma świadomości faktu, że za wieloma polskimi markami stoi zagraniczny kapitał.

- Jako polska, rodzinna firma mocno podkreślamy i akcentujemy nasze pochodzenie. Symbolem jest rebranding marki Henryk Kania i wprowadzenie do stałej oferty Szynki Ojca. Kompozycja przypraw znana od pokoleń oraz unikalna wiedza przekazywana w naszej firmie z ojca na syna, gwarantują jej smak i najwyższą jakość - mówi.

Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A. jest zdania, że budowanie marki, zarówno w Polsce, jak i zagranicą to proces, który firmy muszą przede wszystkim wykonać samemu.

- Jeżeli chodzi o działania rządu, mające na celu pomoc polskim firmom w promocji żywności, to są one oczywiście widoczne i na pewno potrzebne. Trudno jednak jednoznacznie określić, czy są wystarczające. Budowa marki i sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i zagranicą to czasochłonna, wieloetapowa i trudna praca, którą przede wszystkim trzeba wykonać samemu - mówi.

Kania przyznaje, że sytuacja na rynku pracy, nie tylko w branży spożywczej i mięsnej, nie jest łatwa.

- Problemy dotykają wszystkie sektory rynku, w których działają firmy produkcyjne. W ZM Kania prowadzimy wiele działań propracowniczych, które minimalizują rotację załogi. Co roku zwiększamy też poziom wynagrodzeń i wzbogacamy pakiet socjalny. Od 2017 roku w firmie z powodzeniem działa system kafeteryjny MyBenefit. Pracownicy korzystają też z kart rabatowych uprawniających do tankowania ze zniżkami na stacjach benzynowych wiodącego koncernu paliwowego w Polsce. W firmie funkcjonują także takie świadczenia pozapłacowe, jak dofinansowanie dojazdów do pracy, stołówka z darmowymi posiłkami, zniżki w sklepach firmowych, nieoprocentowane pożyczki czy ubezpieczenie grupowe - dodaje.

Henryk Kania przyznaje, że pomimo tego w firmie pojawiają się braki kadrowe, których trudno uniknąć.

- Uzupełniamy je pracownikami z zagranicy. Natomiast ogromna większość naszej załogi to Polacy. Wielu z nich pracuje u nas od kilkunastu lat, a część od samego początku, czyli ponad 25 lat - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    rynek pracy 2018 RSS ALERT    /    praca w branży spożywczej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    polscy konsumenci RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • bed%breakfast 2018-07-09 15:00:31
    Zależy kto te badania robi:) wasza wędlina jest nie dobra jak zresztą każda polska masowa
  • Waniak 2018-07-10 09:28:33
    Naciągany artykuł - ludzie kupują to co tańsze i lepsze. A ponadto w niektórych branżach nie ma po prostu polskich produktów - jak kupić polski samochód czy telefon komórkowy ? A taki Marcpol - ciągle gadał kupujcie polskie, a sprzedawał drogo i nienajlepszy często towar a jak Mikuskiewicz traktował innych polskich przedsiębiorców to już inna historia.
  • Technolog 2018-07-10 11:29:26
    Dlaczego mój komentarz został usunięty!!!!! Panie kania, niech pan lepiej pochwali się ile "prochów" dodaje do swoich wyrobów w celu ich uszlachetnienia????
  • Tomasz 2018-07-10 13:50:58
    mysl dobra gdyż pomyślcie sami skoro UE daje dotacje i mówi że te pieniądze rozwijają Polskę to czy jak zagraniczne firmy transferują swoje zyski do krajów macierzystych to czy to dla nas dobre?
  • Adam 2018-07-10 14:58:30
    Uwielbia kupować Polskie produkty , Winiary , Amino , piwo Lech , Okocim, wódką Wyborową , Żubrówkę w Polskich sklepach : Biedronkach, Stokrotkach, Żabkach...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.