Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Połowa jaj dostępnych w sklepach ma złe oznakowanie

  • Autor: wp.pl
  • Data: 08-04-2009, 15:16

Najnowsza kontrola Inspekcji Handlowej wykazała, że blisko połowa jaj dostępnych w sklepach ma złe oznakowanie - jako ekologiczne lub wolnowybiegowe sprzedawane są jaja, które w rzeczywistości pochodzą z wielkich przemysłowych ferm. W 204 odwiedzonych sklepach i hurtowniach inspektorzy zakwestionowali oznaczenie aż 46 proc. jaj - pisze wp.pl.

Wsie, spod strzechy, wiejskie, chłopskie; na opakowaniu: kury spacerujące po zielonej trawie, w tle łany zbóż i śpiewający las. Kupujemy je więc w przekonaniu, że robimy dobrze, bo takie jajka lepiej smakują, są ekologiczne, a ich pozyskanie nie jest okupione cierpieniem zwierząt. I co? I tak dostajemy jaja przemysłowe, prosto z klatki. Ktoś tu robi nas w konia.

Producenci, oczywiście. Bo doskonale wiedzą, że nawet w Polsce coraz więcej ludzi docenia smak i wartości odżywcze jaj z chowu naturalnego, nawet jeśli są droższe od tych pochodzących z produkcji przemysłowej.

Gdy widzimy na zdjęciach kury z przyciętymi dziobami, zamknięte w klatkach o powierzchni kartki papieru, przez całe życie nie widzące słońca ani źdźbła trawy, pozbawione możliwości biegania, chodzenia, tarzania się, kontaktu z innymi kurami - od razu dochodzimy do wniosku, że takich jajek to my nie chcemy. Dawno przecież udowodniono, że zwierzęta trzymane w nienaturalnych, stresujących warunkach dają mięso, mleko i jaja znacznie gorszej jakości.

Jaja z chowu klatkowego są zatem w coraz większej niełasce. Wzorem np. Niemców czy Brytyjczyków stopniowo zwracamy staranniejszą uwagę na to, skąd pochodzi nasza jajecznica, czy była szczęśliwa i zadowolona z życia. Bo wtedy jest etyczna, zgodnie z trendem ekologiczna... a przede wszystkim o wiele smaczniejsza.

No dobrze, czyli chcemy kupić jaja z tzw. chowu wolnowybiegowego lub najlepiej ekologicznego. Jeśli jednak zaufamy producentom, szybko okaże się, że na patelni rozbijemy zupełnie nie to, co chcieliśmy kupić: jajo prosto z klatki zamiast prosto „z krzaka".

Najnowsza kontrola Inspekcji Handlowej wykazała, że blisko połowa jaj dostępnych w sklepach ma złe oznakowanie - jako ekologiczne lub wolnowybiegowe sprzedawane są jaja, które w rzeczywistości pochodzą z wielkich przemysłowych ferm. W 204 odwiedzonych sklepach i hurtowniach inspektorzy zakwestionowali oznaczenie aż 46 proc. jaj.

Dlaczego oszukują? Naturalnie, produkcja taśmowa, bez zapewnienia kurom godziwych warunków życia, jest po prostu znacznie tańsza i przynosi większe zyski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsument 09-04-2009, 10:36:
Wszystkie inspekcje głośno mówią o przeprowadzonych kontrolach: znakowania wyrobow, falszerstwa produktow spożywczych. Tak naprawde z tych kontroli niewiele wynika. Dalej konsument jest oszukiwany. Wystarczy zbadać zawartość tluszczu w metkach łososiowych , lub jakiego barwnika uzywaja do produkcji wędlin. Mogę podpowiedziec ,że do produkcji wędlin używa sie (w 95% zakładów) zabronionego barwnika syntetycznego. Nie slyszałem o ukaraniu choćby jednego zakładu mięsnego.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.