Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polscy konsumenci nasycili się już mięsem drobiowym

- Mięsem drobiowym nasycili się już polscy konsumenci. W naszym kraju spożywamy średnio, według różnych szacunków, od 29 do nawet 30 kilogramów drobiu na osobę. W Europie to około 25 kilogramów. Widać więc, że rynek wewnętrzny ma już bardzo niewielki potencjał - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz ds. strategii.

Polscy konsumenci nasycili się już mięsem drobiowym
Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz ds. strategii, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 16-08-2019, 09:34

Mariusz Szymyślik zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich piętnastu lat produkcja mięsa drobiowego w Polsce wzrosła o prawie 200 procent.

- Inni duzi europejscy producenci nawet nie zbliżyli się do tego wyniku. Niestety, sytuacja rynkowa uległa w tym czasie bardzo dużym zmianom. Po pierwsze - dodał.

W ocenie dyrektora KIPDiP ds. strategii coraz ciaśniej robi się też na naszym głównym rynku zbytu, czyli w Unii Europejskiej.

- W Europie trwa silna walka cenowa, a my przestajemy być już tak konkurencyjni jak byliśmy jeszcze kilka lat temu. Mięso sprowadzane z Brazylii, Tajlandii czy Ukrainy jest niestety tańsze i – co nie jest również bez znaczenia – coraz częściej spełnia wszystkie wymogi stawiane przez konsumentów europejskich - mówi.

Po trzecie, według Szymyślika nie sprawdzają się sny o potędze, które polskie drobiarstwo miało odnośnie pozaeuropejskich rynków takich jak Chiny.

- Nasz eksport do Chin wprawdzie rośnie, ale nie jest on nawet w części tak duży jak się niektórym wydawało. Wszystko to powoduje, że nad polski rynek produkcji mięsa drobiowego nadciągają duże zmiany. Wydaje się, że istotne pogorszenie warunków przemebluje układ sił - z rynku wypadną mniejsi producenci, a firmy nadmiernie posiłkujące się kapitałem zewnętrznym mogą mieć problemy - podsumował.

Więcej na temat rosnącej produkcji drobiarskiej w Polsce i związanych z tym wyzwań pisaliśmy w ramach naszego cyklu "Mięso na wtorek"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    produkcja drobiu RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    spożycie drobiu w Polsce RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    brazylijski drób RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.