Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska drobiową potęgą. Co stoi za sukcesem branży?

  • Autor: PolskieRadio.pl
  • Data: 11-12-2015, 09:28
Polska drobiową potęgą. Co stoi za sukcesem branży?
Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD (fot. zelaznastudio.pl)

Drobiarstwo w Polsce to potężna, dynamicznie rozwijająca się branża. W ciągu ostatnich 10 lat produkcja drobiu wzrosła niemal trzykrotnie, do 2,5 mln ton rocznie.

O tym, co stoi za sukcesem branży, mówi Łukasz Dominiak, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.

- Polski sektor drobiarski charakteryzuje się świetną organizacją, a nawet poprzez pewną elastyczność i możliwość dopasowywania się np. do rynków eksportowych wyprzedza trendy światowe. To pierwszy element naszej przewagi. Drugi to skok, który zakłady zrealizowały przed wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wymóg dostosowania się do zasad produkcji na rynku unijnym spowodował, że zakłady nie miały wyjścia, musiały dokonać inwestycji w tym obszarze i widać, że to teraz procentuje – wyjaśnia gość radiowej Jedynki. – Z drugiej strony jesteśmy w stanie konkurować cenowo z głównymi producentami unijnymi i światowymi. Produkujemy drób o bardzo wysokiej jakości i bezpieczeństwie – dodaje.

Branża ma też swoje problemy

Są też i problemy, np. nie zawsze uczciwa konkurencja czy szkodliwe stereotypy.

- Na pewno, jeśli chodzi o złą stronę, to jest kwestia wizerunku produktu jako takiego. Wyraźnie widać, że pokutuje pewien stereotyp, drób kojarzony jest z antybiotykami, hormonami, co jest mitem. Niestety niektóre podmioty, a szczególnie jeden próbuje przy tej okazji ugrać coś dla siebie, podkreślając że jest jedynym producentem, który jest w stanie oferować mięso, które jest chociażby bez antybiotyków. Tu chciałem podkreślić, że cały drób produkowany w Polsce, wprowadzany na rynek zgodnie z prawem, jest wolny od antybiotyków. W przeciwnym razie bylibyśmy chociażby wykluczani z rynków eksportowych – zaznacza Łukasz Dominiak.

Eksportujemy ponad 750 tysięcy ton drobiu rocznie. 80 procent trafia na rynki unijne, przede wszystkim do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kura_NL 21-12-2015, 09:15:
Tych co produkują żywy drób.hahaahahahah. Ceny na pewne elementy spadła o około 8% w stosunku do roku ubiegłego przy stosounkowo podobnych cenach żywca. To producenci drobiu opływają w luksusy, wystarczy wjechać do was na podwórko, XL, Q5, itp. Proszę to skomentować
  • Jaś Wędrowniczek 14-12-2015, 06:38:
Konkurencyjni wobec UE to i owszem,ale z jakiego powodu to już wielka tajemnica tej branży plus bezwzględne rabowanie tych, co produkują żywy drób.Proszę to skomentować Panie dyr.generalny!
  • Czytelnik 13-12-2015, 19:28:
jedzenie mięsa jest nieetyczne, człowiek nie potrzebuje mięsa do życia, wegetaranizm jest na fali wzrostowej, większość ludzi umiera na choroby układu krążenia spowodowane otyłością i jedzeniem mięsa

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH