Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

"Polska Ekologia": Sieci handlowe nie są wiernym partnerem, z którym można wiązać się na lata

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 11-01-2018, 09:52
Paweł Krajmas, prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, dyrektor Zakładu Mięsnego „Jasiołka” w Dukli, fot. "Polska Ekologia"

- Półka ekologiczna w sieciach nieśmiało się tworzy, ale to nie jest jeszcze to. Sieci badają ten teren, próbują z produktami włoskimi, ale z polskimi jeszcze nie. Myślimy o współpracy z polskimi sieciami, ponieważ mieliśmy zły przykład z Carrefourem. Zrobiliśmy 30 wysp w sklepach, w co włożyliśmy masę pieniędzy. Po dwóch latach wysadzili nas z siodła i wprowadzili na nasze półki produkty francuskie i niemieckie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Krajmas, prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, dyrektor Zakładu Mięsnego „Jasiołka” w Dukli.

Paweł Krajmas jest zdania, że sieci handlowe nie są zbytnio zainteresowane produktami regionalnymi.

- Swego czasu Biedronka puściła „ściemę” z szynką ekologiczną, z której szybko się wycofała. Sieci badają ten teren, próbują z produktami włoskimi, ale z polskimi jeszcze nie. Co innego sklepy specjalistyczne: Organic Farma Zdrowia, Smak Natury. Te sieci już zobaczyły, że rynek jest chłonny - dodaje.

Prezes "Polskiej Ekologii" zauważa, że popyt na mięso ekologiczne rośnie dużo szybciej niż na wędliny.

- Klienci ekologiczni są przyzwyczajeni do tego, że wiele rzeczy potrafią zrobić sami. Często zaczynają od surowca, który kupują i sami sobie przygotowują. Bardzo dobrze mają się biobazary, które powstają jak grzyby po deszczu. Przyciągają klientów ekologicznych . Są oni w dodatku klientami wiernymi, którzy wracają. Wiedzą, czego chcą i oczekują żeby sprzedawca umiał wytłumaczyć pochodzenie surowca czy wędliny z pełną identyfikacją od pola do stołu. To jest ważne i sprawia przyjemność nam jako producentom, że klient nie traktuje tego przedmiotowo - dodaje.

Krajmas jest przekonany, że rynek podzieli się na klienta zdecydowanego, który szuka dobrego towaru, i takiego, dla którego jest to bez znaczenia i który będzie i tak kupował w sieciach.

- Na rynku jest miejsce na specjalistyczne sklepy ekologiczne i jest to potrzeba ogólnokrajowa. Pracujemy nad bardzo poważnym projektem, który, mam nadzieję, w krótkim czasie wypali i będzie nas widać w sieciach. Myślimy o polskich sieciach, ponieważ mieliśmy zły przykład z Carrefourem. Zrobiliśmy 30 wysp w sklepach, w co włożyliśmy masę pieniędzy. Po dwóch latach wysadzili nas z siodła i wprowadzili na nasze półki produkty francuskie i niemieckie. Także bardzo ostrożnie podchodzimy do sieci, bo wiemy, że nie jest to wierny partner, z którym można wiązać się na długie lata - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wsx 11-01-2018, 11:56:
Warunkiem koniecznym dopuszczenia do handlu na polskim rynku sieci handlowych obcego kapitału w Polsce powinno być zaopatrzenie w pierwszej kolejności w produkty polskich producentów. Powinno to być usankcjonowane prawnie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 181) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH