Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska firma RJT Food rusza z produkcją wędlin w Chinach

  • Autor: PAP
  • Data: 24-09-2012, 18:29
Polska firma RJT Food rusza z produkcją wędlin w Chinach
Wytwarzająca wędliny pod marką Hussar firma RJT Food zamierza w najbliższym czasie rozszerzyć sprzedaż swoich produktów na cały kraj, zaczynając od najbogatszych miast - Szanghaju i Pekinu.

Pierwsza należąca w całości do Polaków firma wędliniarska rozpoczęła sprzedaż swoich wyrobów na chińskim rynku. Kiełbasy produkowane w Chinach na podstawie polskiej receptury wystawiono na 9. Międzynarodowych Targach Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Kantonie.

Kiełbasa krakowska, kabanosy i inne rodzaje polskich wędlin trafiły do drogich kantońskich supermarketów w ubiegłym tygodniu. Sprzedawane są w niewielkich opakowaniach i promowane przede wszystkim jako tradycyjne polskie wyroby z najwyższej półki. Wytwarzająca je pod marką Hussar firma RJT Food zamierza w najbliższym czasie rozszerzyć sprzedaż na cały kraj, zaczynając od najbogatszych miast - Szanghaju i Pekinu.

Chociaż bardziej opłacalna byłaby produkcja kiełbasy w Polsce, uniemożliwiają to chińskie przepisy dotyczące importu mięsa. Ponadto transport wędlin na tak dużą odległość wymuszałby ich mrożenie, a to wiązałoby się z utratą części walorów smakowych - powiedział jeden z założycieli firmy i jej przedstawiciel w Chinach Jacek Kasperowicz. Głównym udziałowcem spółki jest współwłaściciel jednego z dużych polskich producentów wędlin.

Różnice w gustach kulinarnych Chińczyków i Polaków sprawiły, że oryginalna polska receptura musiała zostać zmodyfikowana. Chodzi przede wszystkim o zawartość przypraw: Chińczycy nie tolerują dużych ilości pieprzu i konsumują o 30 proc. mniej soli niż Polacy - wyjaśnił Kasperowicz, zaznaczając jednak, że mimo zmian jego wyroby wciąż mają charakterystyczny polski smak, odróżniający je od produktów z innych krajów.

Polskie produkty w porównaniu z wyrobami z innych dużych krajów europejskich, takich jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania, w dalszym ciągu są w Chinach bardzo mało znane i praktycznie niedostępne. Ta sytuacja zaczyna się jednak powoli zmieniać, gdyż coraz więcej polskich przedsiębiorców dostrzega potencjalne korzyści płynące z wejścia na ten olbrzymi i dynamicznie rosnący rynek. Szczególnie widać to w bogatej prowincji Guangdong, gdzie oprócz zlokalizowanego w mieście Zhongshan zakładu wędliniarskiego uruchomiono w przeciągu ostatniego roku również polską piekarnię w mieście Heshan i pierwszą polską restaurację w Chinach w mieście Foshan.

Zdaniem Kasperowicza na chłonnym chińskim rynku jest obecnie mnóstwo miejsca na polskie produkty, w tym wyroby z branży spożywczej. "Chińczycy są w sytuacji porównywalnej z początkiem lat 90. w Polsce, gdzie już w zasadzie wszystko można było kupić, ale tak naprawdę nie było specjalnie żadnego wyboru" - powiedział przedsiębiorca.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • BruceLee 29-09-2012, 12:51:
Panu RN Gratuluję :)!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH