Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska Meat intensyfikuje sprzedaż na dotychczasowych rynkach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2017, 09:45
Polska Meat intensyfikuje sprzedaż na dotychczasowych rynkach
fot. shutterstock

Przychody netto ze sprzedaży Polska Meat S.A. w I kwartale 2017 r. wyniosły 33,9 mln zł wobec 22,9 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej to 1,5 mln zł wobec 413,9 tys. zł w I kwartale 2016 roku. Zysk netto wzrósł z 280,7 tys. zł do 616,7 tys. zł.

Jak czytamy w Raporcie kwartalnym, w pierwszym kwartale 2017 r. przychody Spółki były wyższe aniżeli w porównywalnym okresie roku poprzedniego w wyniku intensyfikacji sprzedaży na dotychczasowych rynkach. Zwiększeniu uległa również marża. Spadek sprzedaży w porównaniu do IV kwartału roku 2016 spowodowany był naturalną sezonowością rynków zbytu.

W I kwartale 2017 r. nastąpił spadek kosztów zużycia materiałów i energii, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jak również w porównaniu do IV kwartału roku 2016, z uwagi na ograniczenie produkcji wyrobów. Jednocześnie wzrosły koszty usług obcych, w szczególności logistycznych, z uwagi na wzrost sprzedaży oraz zwiększenie wysyłek kontenerów drogą lądową. Wzrost nastąpił również w kosztach magazynowania ze względu na wzrost wielkości zapasów. Koszty te zostały w całości zrekompensowane wyższymi marżami handlowymi.

W dniu 8 grudnia 2016 r. rezygnację z funkcji członka Rady Nadzorczej złożył Pan Sebastian Ajavon. W dniu 31 stycznia 2017 r. na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Emitenta wybrano Panią Victorię Lorenzo Muñoz na stanowisko członka Rady Nadzorczej. W Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu uczestniczyli akcjonariusze posiadający 3.998.440 akcji, co stanowi 79,9688% kapitału zakładowego.

Na dzień 31 marca 2017 r. spółka Polska Meat zatrudniała w przeliczeniu na etaty 10 osób, w tym 5 pracowników biurowych i 5 pracowników magazynu. W spółce zależnej Poland Services Cold Store Sp. z o.o. na dzień 31 marca 2017 r. w przeliczeniu na pełne etaty zatrudnionych było 23 osoby, w tym 3 pracowników biurowych i 20 magazynierów.

Podstawowa działalność Polska Meat SA to hurtowa sprzedaż mięsa, głównie drobiowego, nabytego od polskich producentów. Mięso dociera do PM SA w stanie przetworzonym, bezpośrednio od ubojni i zakładów przetwórczych, jak również w stanie nieprzetworzonym. Spółka samodzielnie zajmuje się konfekcjonowaniu za pomocą linii produkcyjnej wprowadzonej w czerwcu 2014 roku. W dalszym etapie towar podlega składowaniu, mrożeniu, do tej pory odbywało się to w wynajętych pomieszczeniach oraz poprzez wynajęcie usługi, następnie towar zostaje w przeważającej większości wysłany na eksport, głównie do Afryki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH