Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska Meat wysyła największy w historii spółki transport mrożonego mięsa do Afryki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2018, 09:30
Polska Meat wysyła największy w historii spółki transport mrożonego mięsa do Afryki
Inacio Fernandes Pedrosa, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Meat, fot. mat. pras.

28 marca z Portu Gdynia wyruszył do Kongo największy w historii spółki Polska Meat transport mrożonego drobiu i wieprzowiny do Afryki. Statek chłodniczy o ładowności ponad 5 tys. ton w całości wypełniony został mięsem zakupionym od polskich producentów. 


Masowiec do przewozu mrożonek typu Reefer, którego ładowność wynosi 5124 ton ma 150 metrów długości. Załadunek statku trwał prawie 5 dni odbywał się przez całą dobę. 

Jak informowaliśmy na początku marca Iberdigest – hiszpański koncern handlujący mięsem przenosi swoją siedzibę do Gdyni. Polska Meat – jej spółka córka przejmuje w niej udziały, dzięki czemu w Polsce powstanie siedziba koncernu z jej centrum operacyjnym, finansowym i zarządczym. Polska Meat planuje w najbliższych latach stworzenie własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki. (czytaj więcej)

- Na rynkach 14 krajów Afryki działamy już od 18 lat. Doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem. Do 2050 roku ludność Afryki ma się podwoić. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z lokalnymi partnerami, do których dostarczamy drób, głównie kury, ale i inne rodzaje mięsa. Polska Meat stała się największym europejskim eksporterem kur, których eksport sięga 6 tys. ton miesięcznie. Teraz, dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają rozwoju biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej - mówi Inacio Fernandes Pedrosa, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Meat: 

Sieć sprzedaży Polska Meat w Afryce obejmie budowę dwóch supermarketów rocznie. Ekspansja zakłada rozwój sieci w dwóch lub trzech krajach co kolejne pięć lat. Markety będą wpasowywać się w lokalną specyfikę rynków afrykańskich i obejmą sprzedaż mrożonych owoców, lodów, warzyw i mięsa w ramach lokalnych centrów handlowych. Dzięki sieci sprzedaży dla końcowego klienta detalicznego Polska Meat będzie w stanie objąć swoją działalnością całą linię produkcyjną - od pozyskania produktów w Polsce, poprzez ich przygotowanie, magazynowanie, logistykę i dystrybucję, aż po sprzedaż hurtową i detaliczną na najbardziej dynamicznie rozwijających się afrykańskich rynkach. Dla spółki oznacza to możliwość czterokrotnego powiększenia własnej marży z 7-8 proc. w dostawach i logistyce o dodatkową marżę 25-30 proc. ze sprzedaży na rynku detalicznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • adam 29-03-2018, 03:58:
"Polska Meat" - kto wymyślił nazwę ????? gratulacje.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane