Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polska Meat zadebiutowała na rynku NewConnect

27 września 2016 roku spółka Polska Meat zadebiutowała na rynku NewConnect. Dzięki pozyskanym w ten sposób środkom chce dalej się rozwijać na rynku polskim oraz afrykańskim.

Polska Meat zadebiutowała na rynku NewConnect
Fot. Shutterstock

Firma Polska Meat została założona 30 czerwca 2011 roku. Jest to 408. spółka na rynku NewConnect i 11. debiut w roku 2016. Wartość spółki w chwili debiutu wyniosła 32 mln 950 tys. 

Do obrotu wprowadzono 1 mln akcji zwykłych na okaziciela serii A o wartości nominalnej 0,10 zł, 3 mln akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł oraz  1 mln akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,10 zł. 

Łączna wartość nominalna akcji wprowadzonych do obrotu na NewConnect wynosi 500 tys. zł i dzieli się na 5 mln akcji.

- Polska Meat to firma zajmująca się eksportem produktów mięsnych w stanie zamrożonym. Nasza działalność skupia się na zakupie w Polsce produktów mięsnych, a następnie na odsprzedaży ich do klientów na całym świecie, jednocześnie organizując całą działalność logistyczną z tym związaną. Zajmujemy się przede wszystkim obrotem mięsem kurczaka, indyka, wieprzowiną oraz wołowiną. Polska Meat eksportuje średnio 35 tys. ton rocznie produktów mięsnych i obecnie jest liderem na rynku eksportu produktów mięsnych, mięsa drobiowego ze średnią 25 tys. ton rocznie - mówił w trakcie uroczystości związanej z debiutem Sebastien Guyon, prezes firmy.

Jak zaznaczył spółka eksportuje przede wszystkim na rynek afrykański, gdzie udało się jej zbudować trwałe partnerstwa.

- Na dowód tego mogę powiedzieć chociażby to, że jeden z naszych głównych klientów w Beninie jest obecnie naszym akcjonariuszem - wyjaśnił Guyon.

Prezes Polska Meat dodał, że zarówno długo jak i krótkofalowe perspektywy sektora w Polsce oraz Afryce pozwala spodziewać się poważnego i stałego wzrostu obrotu firmy w następnych latach. 

-  W Polsce rynek produkcji mięsa drobiowego znajduje się w stałym wzroście. Od 2014 roku Polska jest pierwszym i największym producentem mięsa drobiowego w Europie. Wyprzedziła w tym względzie już Francję i Wielką Brytanię - podkreślił Guyon.

Przypomniał również, że obecnie w Afryce mieszka 1,2 mld ludzi, a do roku 2050 liczba ta wzrosnąć do 2,4 mld. W sposób oczywisty pociągnie to za sobą wzrost zapotrzebowania na tamtejszym rynku. 

- Przedmiotem działalności Polska Meat jest wykorzystywanie wzrostu na tych dwóch głównych rynkach. To z kolei wymaga angażowania poważnych inwestycji w stworzenie wydajnej platformy logistycznej, linii do konfekcjonowania oraz pakowania produktów, a także linii produkcyjnej w Polsce, ale również w Afryce. Celem naszego wejścia na giełdę jest sfinansowanie tego wzrostu - wyjaśnił Sebastien Guyon,  prezes Polska Meat. 

W ubiegłym roku firma wypracowała ponad 212 mln zł przychodu, wobec 203 mln zł w roku 2014. Obecny rok jest jedna gorszy, jeżeli chodzi o jej wyniki. W drugim kwartale przychody Polska Meat wyniosły 50,6 mln zł, wobec 58,8 mln zł w roku w analogicznym okresie roku 2015.

Po dwóch kwartałach tego roku przychody firmy wyniosły 73,6 mln zł, podczas gdy przed rokiem były znacząco wyższe i ukształtowały się na poziomie 118,9 mln zł.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polska Meat RSS ALERT    /    NewConnect RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT    /    debiuty giełdowe RSS ALERT    /    debiut Polska Meat na NewConnect RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    rynek afrykański RSS ALERT    /    Sebastien Guyon RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.73.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.