REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska wołowina cieszy się dużym zainteresowaniem w Hiszpanii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-02-2016, 09:30
Polska wołowina zadomowiła się na stołach w Hiszpanii
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. zelaznastudio.pl

Polska wołowina zadomowiła się na stołach w Hiszpanii. Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, która jest jedną z największych firm mięsnych w Polsce, mówi serwisowi portalspozywczy.pl, że wołowina z Polski cieszy się dużym zainteresowaniem w Hiszpanii i ma dobre perspektywy, większe niż wieprzowina.

REKLAMA

- Z optymizmem patrzymy na segment wołowiny na rynku hiszpańskim i tu dostrzegamy największe perspektywy rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Polska wołowina cieszy się w Hiszpanii dużym zainteresowaniem z uwagi na to, że reprezentuje korzystny stosunek jakości do ceny. Firmy współpracujące z nami podkreślają, że jesteśmy w stanie utrzymać wysokie standardy jakościowe, co jest niezwykle cenne – dodaje.

Hiszpania jest jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny.

Zdaniem Miszczuka Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, choć pozyskanie tego rynku jest dla producenta z Polski dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, np. ostatnie dane mówią, że pogłowie bydła wzrosło w 2015 r w Hiszpanii o 3 proc., zaś uboje wołowe o 5,6 proc. w stosunku do 2014 r. Z drugiej strony obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego, dlatego na tamtym rynku zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny jest bardzo silna konkurencja cenowa i jakościowa.

Grupa Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów Unii Europejskiej, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

W 2015 roku Hiszpania znalazła się na 10. miejscu wśród najważniejszych odbiorców polskiego eksportu awansując z miejsca 11 w roku 2014.  Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to ok. 2,7 proc.

Według Ministerstwa Gospodarki, w 2014 roku polski eksport do Hiszpanii wzrósł o 15,5 proc., czyli o 535 mln euro do niemal 4 mld euro. Z kolei w ciągu 10 miesięcy 2015 roku eksport polskich produktów do Hiszpanii wzrósł o 13,9 proc.

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 993) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 774 002)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH