REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska wołowina cieszy się dużym zainteresowaniem w Hiszpanii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-02-2016, 09:30
Polska wołowina zadomowiła się na stołach w Hiszpanii
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. zelaznastudio.pl

Polska wołowina zadomowiła się na stołach w Hiszpanii. Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, która jest jedną z największych firm mięsnych w Polsce, mówi serwisowi portalspozywczy.pl, że wołowina z Polski cieszy się dużym zainteresowaniem w Hiszpanii i ma dobre perspektywy, większe niż wieprzowina.

REKLAMA

- Z optymizmem patrzymy na segment wołowiny na rynku hiszpańskim i tu dostrzegamy największe perspektywy rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Polska wołowina cieszy się w Hiszpanii dużym zainteresowaniem z uwagi na to, że reprezentuje korzystny stosunek jakości do ceny. Firmy współpracujące z nami podkreślają, że jesteśmy w stanie utrzymać wysokie standardy jakościowe, co jest niezwykle cenne – dodaje.

Hiszpania jest jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny.

Zdaniem Miszczuka Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, choć pozyskanie tego rynku jest dla producenta z Polski dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, np. ostatnie dane mówią, że pogłowie bydła wzrosło w 2015 r w Hiszpanii o 3 proc., zaś uboje wołowe o 5,6 proc. w stosunku do 2014 r. Z drugiej strony obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego, dlatego na tamtym rynku zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny jest bardzo silna konkurencja cenowa i jakościowa.

Grupa Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów Unii Europejskiej, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

W 2015 roku Hiszpania znalazła się na 10. miejscu wśród najważniejszych odbiorców polskiego eksportu awansując z miejsca 11 w roku 2014.  Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to ok. 2,7 proc.

Według Ministerstwa Gospodarki, w 2014 roku polski eksport do Hiszpanii wzrósł o 15,5 proc., czyli o 535 mln euro do niemal 4 mld euro. Z kolei w ciągu 10 miesięcy 2015 roku eksport polskich produktów do Hiszpanii wzrósł o 13,9 proc.

 

 

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 586) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 732 710)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH