Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polska wśród krajów z największą dynamiką eksportu wieprzowiny

W okresie pierwszych 11 miesięcy 2016 roku największymi dostawcami mięsa i produktów wieprzowych w UE na rynki trzecie były tradycyjnie Niemcy, Hiszpania i Dania. Z grona ważniejszych eksporterów wszystkie kraje zanotowały wzrosty wywozu, a największą dynamikę miały Hiszpania, Wielka Brytania, Polska i Niemcy - informuje FAMMU/FAPA.

Polska wśród krajów z największą dynamiką eksportu wieprzowiny
fot shutterstock

Autor: FAMMU/FAPA na podst. danych Komisji Europejskiej, BPEX
Data: 06-02-2017, 14:33

Według danych Komisji Europejskiej, w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2016 r. UE wyeksportowała na rynki krajów trzecich prawie 3,7 mln ton żywca, mięsa, podrobów i przetworów wieprzowych (w wadze produktu) – o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie 2015 r. W strukturze towarowej sprzedaży największy udział miały mięso mrożone (51%) oraz podroby i słonina (42%), których wysłano poza UE odpowiednio o 42% i 19% więcej niż rok wcześniej. Spadek wywozu dotyczył natomiast świeżego mięsa (-24%), kiełbas i przetworów (-9%) oraz żywca (-57%).

Dynamika wzrostu unijnego wywozu obniżała się stopniowo od sierpnia do października 2016 r. ze względu na spadek popytu ze strony Chin i Japonii oraz rosnące dostawy tańszej wieprzowiny z USA i Brazylii na tamtejsze rynki. W listopadzie jednak wysyłki z UE ponownie znacznie wzrosły (o 15% w skali roku). Dzięki zwyżce cen jednostkowych, wartość eksportu mięsa wieprzowego zwiększyła się w listopadzie o 33% do 518 mln EUR, a zyski ze sprzedaży podrobów były o 30% wyższe i sięgnęły 184 mln EUR.

Głównymi odbiorcami mięsa i produktów wieprzowych z UE w okresie od stycznia do listopada 2016 r. były kraje azjatyckie: Chiny, Hongkong, Japonia, Korea Płd. i Filipiny. Wszystkie zanotowały znaczne wzrosty zakupów. Chiny zakupiły rekordową ilość, o 68% więcej unijnych produktów wieprzowych niż w analogicznym okresie 2015 r., w tym prawie dwukrotnie więcej mrożonego mięsa i o połowę więcej tłuszczy i podrobów.

Znaczny wzrost wywozu do Chin był spowodowany redukcją pogłowia trzody chlewnej w tym kraju oraz konkurencyjnością unijnego mięsa. W listopadzie wywóz wieprzowiny z UE do Chin zwiększył się o 14% w skali roku, jednak dynamika wzrostu była już niższa niż w drugim kwartale 2016 r., co odzwierciedla rosnącą konkurencję na tamtejszym rynku ze strony dostawców amerykańskich, kanadyjskich i brazylijskich oraz osłabienie popytu.

Wysyłki do Korei Płd. wzrosły natomiast aż o 40%. Eksport podrobów wieprzowych z UE był w listopadzie 2016 r. o 12% wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 132 tys. ton. Głównymi odbiorcami tych produktów były tradycyjnie Chiny i Hongkong, z 80% udziałem w całkowitym wywozie tych produktów. Wywóz na rynek chiński zwiększył się o jedną czwartą, a do Hongkongu zmalał o 5%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FAMMU/FAPA RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wieprzowina 2017 RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny do Chin RSS ALERT    /    rynek wieprzowiny RSS ALERT    /    rynek wieprzowiny w UE RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.