Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polski Karp: Chcemy sprzedawać karpia jako polski 'slow food'

- Nasz karp jest trochę jak świnki, które biegają po łące czy kury, które widzą słońce. On się trochę może odcina od masowej produkcji, ale uważam, że taki czynnik 'slow food' to bardzo dobra cecha. Oferujemy lokalność, którą społeczeństwo zaczyna cenić - mówili Paweł Wielgosz i Andrzej Kalita z organizacji "Polski Karp" podczas VI Kongresu Rybnego.

Polski Karp: Chcemy sprzedawać karpia jako polski 'slow food'
fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 29-04-2019, 15:39

Organizacja "Polski Karp" powstała, aby skonsolidować i unowocześnić hodowlę karpia.

- Metody hodowli karpia są niezmienne od kilkuset lat, jednak zachowania hodowców też czasem są trochę z poprzedniej epoki. Chcemy spróbować odnaleźć się na nowoczesnym rynku. Staramy się to robić profesjonalnie. Na razie certyfikujemy się sami. Możemy zapewnić pełną identyfikowalność w łańcuchu dostaw. Jesteśmy w stanie wskazać drogę konkretnej ryby od momentu narodzin po talerz - dodali Paweł Wielgosz i Andrzej Kalita.

Celem "Polskiego Karpia" jest zapewnienie dostępności ryby dla przetwórców przez cały rok.

- Nie mamy wielkich wolumenów, więc dla wszystkich przetwórni w Polsce na pewno nie starczy, ale ponad 20 tys. ton jest do dyspozycji. Poprzednie lata pokazały, że całą naszą roczną produkcję jesteśmy w stanie sprzedać w grudniu w ciągu 2-3 tygodni. Dlatego też karp znika i się pojawia. Widzimy jak zmienia się rynek. Jesteśmy już w stanie zmieniać i dostosować obsady żeby dostarczać karpia na rynek przez cały rok i to robimy - dodał.

Andrzej Kalita dodał, że bardzo ważną kwestia dla hodowców jest dobrostan karpia.

- Oferujemy dobrostan na każdym etapie hodowli. Ryba jest bardzo przez nas szanowana, minimalizujemy jej stres. Gwarantujemy, że od momentu zarybienia do dostawy ryba będzie objęta dobrostanem i w jak najlepszej kondycji. Nasz karp jest trochę jak świnki, które biegają po łące czy kury, które widzą słońce. On się trochę może odcina od masowej produkcji, ale uważam, że taki czynnik 'slow food' to bardzo dobra cecha. Oferujemy lokalność, którą społeczeństwo zaczyna cenić - dodał.

Przedstawiciele "Polskiego Karpia" duży nacisk kładą także na aspekt cenowy.

- Średnioroczna cena karpia wynosi tyle, ile w ciągu trzech tygodni potrafi podrożeć łosoś. W tym roku przez miesiąc cena łososia wzrosła o kilkanaście złotych. Tymczasem cena karpia hodowanego przez 3 lata to 3 euro - dodaje Kalita.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polski Karp RSS ALERT    /    Paweł Wielgosz RSS ALERT    /    Andrzej Kalita RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    karpie RSS ALERT    /    karpie z Polski RSS ALERT    /    karp RSS ALERT    /    hodowla karpia RSS ALERT    /    akwakultura RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.