Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski Klaster Mięsny otwiera pierwszy wspólny sklep. To dopiero początek ekspansji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2012, 07:30
Polski Klaster Mięsny otwiera pierwszy wspólny sklep. To dopiero początek ekspansji

W środę 21 listopada uruchomiony zostanie nowy obiekt, będący zarazem sklepem mięsnym i hurtownią Polskiego Klastra Mięsnego. Placówka będzie mieścić się w Warszawie przy ulicy Cynamonowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Zdanowski, dyrektor sieci detalicznej ZM Wierzejki.

Gospodarzem obiektu został zakład mięsny Wierzejki. - Wynika to z faktu, że sklep znajduje się w Warszawie, czyli mieście gdzie nasza pozycja jest najmocniejsza. W ramach Polskiego Klastra Mięsnego ustaliliśmy, że rolą gospodarza jest znalezienie odpowiedniego obiektu, zapewnienie personelu placówki, oraz wykonanie remontu, który jest częściowo współfinansowany przez wszystkie firmy wchodzące w skład inicjatywy - tłumaczy Piotr Zdanowski. - Bardzo istotny w kontekście współpracy jest podział asortymentowy. Mięso i drób w klastrowych sklepach zawsze będzie dostarczał gospodarz obiektu. Jeśli zaś chodzi o wędliny, miejsce w ladzie będzie proporcjonalnie podzielone pomiędzy pięciu uczestników Polskiego Klastra Mięsnego. Zatem udział każdego z zakładów w ogólnej sprzedaży przetworów mięsnych będzie wynosił ok. 20 proc. - dodaje.

W tej chwili w skład klastra, oprócz ZM Wierzejki, wchodzi także Peklimar, ZM Pekpol, ZM Niewieścin, oraz ZM Zyguła. - Planujemy już kolejne wspólne sklepy. Każdy z partnerów będzie otwierał obiekt w swoim regionie. Podział asortymentowy i obowiązki gospodarza pozostaną takie same, jak w omawianym obiekcie na Cynamonowej - mówi dyrektor sieci detalicznej ZM Wierzejki. - Wyznaczamy sobie także cele długoterminowe. Chcemy, aby w przyszłości współpraca w ramach Polskiego Klastra Mięsnego przełożyła się na węższe ukierunkowanie produkcji w poszczególnych firmach. Wtedy, przykładowo, jeden z zakładów będzie produkował kiełbasy zarówno dla siebie, jak i pozostałych członków. Analogiczna sytuacja będzie zachodziła z innymi grupami produktów. Jednak obecnie sytuacja wygląda tak, że działalność związana z klastrem stanowi najwyżej kilka procent całej działalności zrzeszonych podmiotów - zaznacza. W związku z tym, póki co nie należy spodziewać się gwałtownych ruchów w zakresie zmiany asortymentu produkowanego w poszczególnych zakładach.

Niemniej, przy niektórych produktach Polski Klaster Mięsny stawia na specjalizację. - Można wymienić chociażby "Ogonówkę surową wędzoną", którą do pozostałych członków klastra dostarcza ZM Zyguła. Dzięki temu firmy w Polskim Klastrze Mięsnych zaniechały własnych prób pracy nad tym produktem. Podobnie jest z wyrobami takimi jak kiszka ziemniaczana czy salami, produkowanymi w Pekpolu. Takich produktów jest więcej - mówi Zdanowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH