REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski rynek świeżego mięsa wart 7 mld zł

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2015, 11:04
Polski rynek świeżego mięsa wart 7 mld zł
Fot. Shutterstock

Jak wynika z danych firmy GFK Polonia w okresie od lipca 2014 r. do czerwca 2015 r. rynek świeżego mięsa w Polsce odnotował, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, prawie 4-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym. Jednocześnie nastąpił jego prawie 3-proc. spadek w ujęciu wartościowym.

REKLAMA

Analizowana kategoria obejmuje świeże mięso wieprzowe, wołowe, cielęcinę, baraninę/jagnięcinę, a także dziczyznę. Mięsa te sprzedawane są zarówno w opakowaniach, jak i na wagę.

W okresie od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku, pojedyncze polskie gospodarstwo zakupiło około 43 kg świeżego mięsa, wydając na ten cel niewiele ponad 12 zł za kilogram. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, cała kategoria świeżego mięsa kupowana była średnio 32 razy w ciągu roku. Na pojedynczy akt zakupowy (pojedynczą wizytę w sklepie) przypadało 1,3 kg produktu.

Największym segmentem rynku świeżego mięsa jest wieprzowina, której udział w całkowitych wydatkach gospodarstw domowych na kategorię wyniósł w analizowanym okresie ponad 82 proc. Drugim największym segmentem jest wołowina, której udział wartościowy w całej kategorii wyniósł prawie 13 proc.

Wybierając elementy mięsa wieprzowego gospodarstwa domowe kupują najwięcej schabu i karkówki (0,5-procentowe wzrosty) i coraz chętniej sięgają po szynkę, której spożycie wzrosło o 8 proc. Z kolei spożycie mięsa mielonego i łopatki wieprzowej spadło odpowiednio o 6 i 4 proc.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, największy udział w zakupach świeżego mięsa w analizowanym okresie miały tradycyjne sklepy małoformatowe (około 30 proc. w ujęciu wartościowym i wolumenowym). Duże znaczenie mają również supermarkety, których udział wartościowy w zakupach tej kategorii wyniósł prawie 21 proc., a także dyskonty odpowiadające za ponad 11 proc. udziałów wartościowych kategorii.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mięsiarz 17-08-2015, 22:20:
Szkoda, że w artykule brak informacji o świeżym mięsie drobiowym (kurczak, indyk, kaczka, gęś, perliczka, itp.), którego statystyczny Polak spożywa już chyba więcej niż wieprzowiny. Stanowi więc ono niebagatelną część rynku mięsa ogółem. Ciekawe uzupełnienie stanowiłoby podanie także wartości rynku wędlin w podziale na wytwarzane z tzw. mięs czerwonych (wieprzowina, wołowina, itd.) oraz białych (kurczak, indyk, itp.)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH