Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy spożywcze promują się na targach w Hongkongu

  • Autor: PAP
  • Data: 14-08-2014, 17:29

Od czwartku ponad 30 polskich firm z branży rolno-spożywczej promuje swoje produkty na targach Food Expo w Hongkongu z nadzieją na rozpoczęcie lub zwiększenie eksportu do tego specjalnego regionu administracyjnego, uważanego za bramę do Chin i całej Azji.

"Hongkong jest inny niż Chiny kontynentalne. Hongkong to stary, brytyjski porządek, który nadal tu istnieje" - powiedział PAP konsul generalny RP w Hongkongu Mirosław Adamczyk, który odwiedził polskie stoiska. Region charakteryzują przejrzyste przepisy oraz łatwość w zakładaniu i prowadzeniu firm. Firmy te mają jednocześnie "zdecydowanie lepsze możliwości operowania na terenie Chin kontynentalnych, a także innych krajów azjatyckich".

"Jeżeli ktoś chce być w Azji, powinien być najpierw w Hongkongu" - ocenił.

Wśród polskich firm obecnych na targach 15 to producenci mięsa i wędlin. Hongkong ma dla nich szczególne znaczenie, gdyż - w odróżnieniu od Chin kontynentalnych - nie obowiązuje tam zakaz importu polskiej wieprzowiny, wprowadzony przez Pekin w związku z wykryciem w Polsce przypadków afrykańskiego pomoru świń (ASF).

Wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Piotr Ziemann podkreśla, że odkąd Chiny zamknęły swój rynek 17 lutego, polscy producenci muszą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Hongkongu. Zaznacza przy tym, że eksport do Hongkongu nie jest równie opłacalny, jak sprzedaż bezpośrednio do Chin kontynentalnych.

Jak dodał, zanim wprowadzono zakaz, eksport polskiego mięsa do Chin dynamicznie rósł. W styczniu tego roku trafiło go tam o 100 proc. więcej niż w styczniu poprzedniego roku.

Polscy producenci mięsa są w bardzo trudnej sytuacji, od kiedy swoje rynki zamknęły przed nimi Rosja i Białoruś. Według Ziemanna spowodowane tym straty polskiej branży mięsnej są "ogromne i będą jeszcze większe". Według niego szczególnie mogą one dotknąć branżę ze wschodnich regionów kraju.

Jego zdaniem odblokowanie rynku Chin kontynentalnych może przyspieszyć dobra marka polskiego mięsa w Hongkongu. By tę markę budować, Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP wraz z konsulatem zorganizowało tam konferencję prasową i bankiet pod hasłem "Europejskie mięso - tradycja, jakość, smak". Impreza spotkała się z dużym zainteresowaniem lokalnych mediów; przybyli na nią również dziennikarze z Kantonu (Chiny kontynentalne).

Chiny mogą stać się ważnym rynkiem zbytu polskich produktów rolnictwa ekologicznego - ocenił w rozmowie z PAP prezes stowarzyszenia producentów żywności ekologicznej Polska Ekologia Paweł Krajmas. Jak dodał, trwają rozmowy na temat uruchomienia transportu polskich produktów ekologicznych do Chin drogą lotniczą, co wykluczyłoby konieczność ich mrożenia. Pierwsze samoloty z polską żywnością miałyby polecieć do Kantonu lub Szanghaju przez Miami w USA pod koniec roku - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.