Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie kubki smakowe stworzone są do drobiu, wieprzowiny i ciężko to zmienić

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2017, 13:14
Polskie kubki smakowe stworzone są do drobiu, wieprzowiny i ciężko to zmienić
Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce, fot. archiwum prywatne

- Szybko okazało się, że mięsa egzotyczne mają tak charakterystyczne smaki, że niektórym nie pasują albo po prostu z czasem się nudzą. Minusem tworzenia niszy rynkowej jest to, że nie wiadomo które produkty podejdą klientowi - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce.

W 2015 roku Grzegorz Stępień założył firmę Egzotyczne Mięsa i został dystrybutorem na rynek Polski produktów brytyjskiej spółki Kezie. W ofercie znalazły się m.in. mięso z alpaki, zebry, muflona, kangura i bizona.

- Kezie Limited Company to brytyjska spółka, która jest największym w Europie importerem egzotycznego mięsa z całego świata. Jestem jej wyłącznym przedstawicielem na terenie Polski. Dzięki temu, że Kezie wprowadza swoje produkty do obrotu na terenie UE, mogę nabywać je wewnątrzwspólnotowo i sprzedawać. Zobaczymy co będzie po Brexicie. Na razie taki schemat funkcjonuje i został zaakceptowany przez Urząd Skarbowy, Sanepid oraz Instytut Weterynarii. Posiadam także certyfikaty BRC i Salsa - mówi Stępień.

Stępień przyznaje, że minusem tworzenia niszy rynkowej jest to, że nie wiadomo które produkty podejdą klientowi.

- W związku z tym nie wiedziałem czy lepiej będzie się sprzedawało mięso gulaszowe, mielone w formie burgerów czy steki, które są najdroższe. Była to metoda prób i błędów. Pytałem Kezie, co najlepiej schodzi w Wielkiej Brytanii, ale okazało się, że klient brytyjski i polski to dwa zupełnie inne światy, nie tylko finansowo, ale też jeśli chodzi o otwartość na nowe smaki. Okazało się, że Polacy nie chcieli kupować mięsa gulaszowego. Woleli steki. Jednak gulaszówka była dość tania, a ja podszedłem do tego pod kątem ekonomicznym. Uznałem, że klient nie zapłaci za jednego małego steka z zebry 80 zł, gdy za tą samą cenę może mieć kilogram mięsa gulaszowego np. na szaszłyki. Okazało się, że się pomyliłem. Klienci wolą zapłacić więcej, ale kupować przede wszystkim czyste steki - dodaje.

Okazało się, że w Polsce jedynie 5 proc. udziału w sprzedaży to "gulaszówka", a 95 proc. steki. Tymczasem struktura sprzedaży w Wielkiej Brytanii jest bardziej zbalansowana. 

Dlaczego mięso z wielbłąda sprzedawało się w Polsce lepiej niż australijska wołowina? Z jakich powodów pozyskanie klienta w postaci Modesta Amaro nie stało się lokomotywą sukcesu dla firmy? 

Zachęcamy do lektury pełnej treści rozmowy z Grzegorzem Stępniem w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wieśniak 06-12-2017, 10:48:
mięso jest szkodliwe dla zdrowia, Światowa Organizacja Zdrowia od lat apeluje o ograniczenie spożycia wszelkiego mięsa
  • Hwdm 05-12-2017, 11:03:
A ja mam propozycje, niech pan Grzegorz odetnie sobie pośladki i sprzeda jakimś mięsnym smakoszom, to dopiero bedzie egzotyka!
  • Jadwiga 1989 04-12-2017, 15:27:
Kto zgadnie ile w Polsce zjadamy zwyczajnej wołowiny?
Otóż, zjadamy 1,6-1,8 kg/ 1 mieszkańca podczas gdy np. w Indiach... spożycie wołowiny wynosi 3,7 kg/ 1 mieszkańca. W UE średni9o zjada sie 10-14 kg wołowiny. Polacy zjadaą śmieciowe mięso kurczaków. To jest największa porażka transformacji! Tak, po 1989 r., rolowały nas kolejne rządy OBYWATELSKIE!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.