Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pośrednicy realizują ponad 60 proc. dostaw bydła do ubojni

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-11-2016, 13:52
Pośrednicy realizują ponad 60 proc. dostaw bydła do ubojni
Jerzy Wierzbicki /fot. PTWP

Jeśli chodzi o powiązania w łańcuchu dostaw, to jego słabą stroną jest dominacja pośredników. W obrocie cielętami i obrocie żywcem do zakładów. Ponad 60 proc. dostaw żywca do uboju realizują pośrednicy. To za dużo – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

W jego opinii, trzeba się zastanowić jak ten procent zmniejszyć. - Mamy potrzebę innowacji zarówno procesowych jak i technologicznych. Trzeba lepiej się organizować zarówno w produkcji podstawowej czyli genetyki i inseminacji, jak i utrzymanie bydła, żywienie, zarządzanie stadem, a dalej specjalizacja w zakładach rozbioru. Trzeba także popracować nad marketingiem polskiej wołowiny. Generalnie idziemy w dobrą stronę, mamy dobre warunki i sprzyjające otoczenie. Tylko od nas zależy czy będziemy umieli to wykorzystać i produkować duże wystandaryzowane partie towarów. Na tym zarobią i rolnicy i przemysł – uważa Jerzy Wierzbicki.

- Będziemy dyskutować o relacjach w łańcuchu dostaw dostawca-odbiorca podczas III Forum Sektora Wołowiny. Będzie panel organizowany wspólnie z POHiD-em. Dyskusja będzie się toczyła wokół barier w handlu wołowiną. Od dłuższego czasu rozwijamy system jakości, ale brakowało nam współpracy przetwórców, którzy chcieliby z aktywnymi sieciami handlowymi wprowadzać system promocji. O taką współprace w interesie całego sektora wołowiny zabiegamy. Ponadto prowadzimy teraz szeroko zakrojoną akcję, aby zachęcić rolników do certyfikacji. Nie mniej jednak pracujemy, aby przez przetwórców certyfikowana wołowina mogła ocierać do konsumentów przez półki sklepowe – mówi prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Drugiego dnia kongresu, dyskusja skupi się na relacjach w łańcuchu dostaw, ale bardziej rolnicy-przetwórcy (ubojnie). Będzie mowa jak usprawniać proces integracji poziomej i pionowej. Mówi się, że grupy producenckie są bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tworzą się bardzo powoli, gdyż nie ma sprzyjającego otoczenia i warunków dla powstawania grup. - Inaczej wszystko wygląda w teorii, a inaczej w praktyce i o tym chcemy rozmawiać. Będziemy poruszali kwestie doradztwa i chorób zwierząt, które mają znaczenie gospodarcze, a także sprawy innowacji w sektorze wołowiny – zapowiada prezes Wierzbicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.