Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ajinomoto Jawo: Będziemy zwiększać moce produkcyjne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2015, 17:21
Prezes Ajinomoto Jawo: Będziemy zwiększać moce produkcyjne
Satoshi Hibi, prezes Ajinomoto Jawo (fot. ŁR)

Dzięki dalszej rozbudowie mocy wytwórczych i rozwojowych zamierzamy zwiększyć sprzedaż na rynku europejskim z około 1,7 mld jenów w 2013 r. do około 4 mld jenów w 2016 r. - zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Satoshi Hibi, prezes Ajinomoto Jawo.

- Co zadecydowało o nawiązaniu współpracy Ajinomoto z polską firmą Jawo?

- Przed nawiązaniem współpracy z Jawo nasze produkty mrożone trafiały na rynek UE z fabryki w Tajlandii. Nie mieliśmy zakładu produkującego mrożonki w Europie. Dlatego szukaliśmy miejsca, gdzie moglibyśmy tego typu obiekt otworzyć. Wizytowaliśmy szereg różnych zakładów produkujących żywność, ale naszą szczególną uwagę zwróciła firma Jawo – przede wszystkim z uwagi na to, że w swoich wyrobach zapewnia nie tylko wysoką jakość, lecz również ma dobry dostęp do surowca. Polski surowiec ma wysoką jakość a jego ceny są konkurencyjne. Te czynniki przekonały nas do utworzenia  spółki joint-venture z firmą Jawo w październiku 2014 r.

- Jakie są moce produkcyjne fabryki Ajinomoto Jawo w Częstochowie?

- Modernizacja obiektu pozwala na pięciokrotne zwiększenie produkcji - z dotychczasowych 300 ton do 1500 ton rocznie, co pozwoli odpowiedzieć na prognozowany wzrost popytu. W tej chwili zakład pracuje na jedną zmianę, latem planujemy uruchomienie drugiej zmiany. Przełoży się to na wzrost zatrudnienia. Obecnie w fabryce zatrudnionych jest 30 osób. W lipcu liczba ta wzrośnie do 60 osób.

- Powiedział Pan, że popyt na produkty kuchni japońskiej rośnie…

- W Europie, podobnie jak USA popularność kuchni japońskiej dynamicznie rośnie, głównie ze względu na dbałość konsumentów europejskich o zdrowy tryb życia oraz z powodu coraz większego zainteresowania Europejczyków kulturą Japonii. UE stanowi bardzo ważny rynek w działalności Ajinomoto Frozen Foods na świecie.

- Czy firma planuje już wdrażanie nowości produktowych?

- Na razie w zakładzie produkowane są trzy rodzaje pierogów: „Gyoza z nadzieniem drobiowo-warzywnym”, „Gyoza z mięsem wieprzowym” oraz „Gyoza z jabłkami”. W przyszłości planujemy dalsze rozszerzenie gamy oferowanych produktów. Dlatego w nowym obiekcie utworzyliśmy sekcję rozwoju produktów, której zadaniem będzie szybkie odpowiadanie na preferencje smakowe europejskich konsumentów.

- Czy strategia zakłada też kolejne inwestycje?

- Dzięki dalszej rozbudowie mocy wytwórczych i rozwojowych zamierzamy zwiększyć sprzedaż na rynku europejskim z około 1,7 mld jenów w 2013 roku do około 4 mld jenów w 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tulleo 12-04-2015, 12:12:
A kto zawiaduje sprzedażą na PL?Pan z brodą w dalszym ciągu?
  • głodny 11-04-2015, 20:06:
trzymamy kciuki za powodzenie!nareszcie jakość a nie pierogi z koniną,paznokciami i petami z za...miedzy

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH