Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Cedrobu: Patriotyzm konsumencki? Trzeba być ostrożnym

- Polska, która jest w różnych segmentach eksporterem, będzie dobrze postrzegana jako producent żywności wtedy jeżeli Cedrob będzie dobrym producentem docenianym na rynkach zagranicznych. A więc odwrotnie niż niektórzy sobie wyobrażają - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Goździkowski, prezes Cedrobu.

Prezes Cedrobu: Patriotyzm konsumencki? Trzeba być ostrożnym
Andrzej Goździkowski, prezes Cedrobu, fot. PTWP

W ostatnim czasie dużo mówi się o patriotyzmie konsumenckim i o tym, że przy sklepowej półce konsumenci coraz częściej zwracają uwagą na to, jaki kapitał stoi za daną firmą. 

Andrzej Goździkowski przyznaje, że w dyskusji na ten temat zachowuje ostrożność.

- Polska, która jest w różnych segmentach eksporterem, będzie dobrze postrzegana jako producent żywności wtedy jeżeli Cedrob będzie dobrym producentem docenianym na rynkach zagranicznych. A więc odwrotnie niż niektórzy sobie wyobrażają. Niektórzy lansują tezę, że trzeba promować „made in Poland”. A „made in Germany” powstało, bo jest Mercedes, a nie odwrotnie. Jeśli będziemy dobrym, odpowiedzialnym producentem różnych dóbr spożywczych i nie tylko, to samo utrwali się w świadomości zagranicznych konsumentów. Daleka droga przed nami. A programów na zasadzie „Dobre, bo polskie” przez ostatnie 20 lat było mnóstwo i już nikt tego nie słucha - uważa.

Prezes Cedrobu wskazuje, że w krajach takich jak Francja, Niemcy czy Austria występuje bardzo wysoki poziom patriotyzmu konsumenckiego.

- Tylko, że tam nikt tego nie tłumaczy ludziom, bo oni mają to we krwi. U nas jeszcze może warto pewnie tłumaczyć, że kupowanie od polskiego producenta ma znaczenie dla nas, tu żyjących, bo tu zarabiamy i pracujemy. W tym wymiarze taka akcja promocyjna jest potrzebna. Ale tworzenie polskich półek? Chyba nie. Musimy być tu bardzo ostrożni, zwłaszcza drobiarze, którzy sprzedajemy 30-40 proc. zagranicę. Nie chcielibyśmy żeby ktoś wypychał nasz drób. On co prawda nie jest ubrandowiony, ale musimy o tym mówić i trzeba być ostrożnym - dodaje.

Zachęcamy do lektury pełnej treści wywiadu z prezesem Cedrobu. Z Andrzejem Goździkowskim rozmawialiśmy o kondycji polskiego sektora drobiarskiego i wieprzowego, konsolidacji branży mięsnej, patriotyzmie konsumenckim oraz sytuacji na rynku pracy. (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cedrob RSS ALERT    /    Andrzej Goździkowski RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • fan patoli na yt 2018-12-14 10:53:36
    tak trzeba być ostrożnym bo przeważnie polski produkt spożywczy masowy polski jest marny jakościowo składowo i smakowo
  • sąsiad wielkoprzemysłowej fermy drobiu 2018-12-14 18:59:55
    To co produkuje polskie drobiarstwo trudno nazwać nawet ścierwem , weterynarze nawet odradzają , aby to podawać psu ...żryjcie sobie sami !!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.