Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Kryzys ekonomiczny nie wpłynie drastycznie na branżę drobiarską

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2011, 13:41
Prezes Drosedu: Kryzys ekonomiczny nie wpłynie drastycznie na branżę drobiarską
Jacek Lewicki, prezes Drosedu (fot. zelaznastudio.pl)

Obroty Grupy Drosed w 2011 roku wzrosną o ponad 10 proc. w porównaniu z 2010 r. W znacznym stopniu stało się tak za sprawą tegorocznych wyższych cen mięsa. Wyniki finansowe firmy będą natomiast na niższym poziomie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

- Jakie są Pana prognozy na 2012 r.?

- Z pewnością będzie to drugi trudny rok dla branży, gdyż nic nie zapowiada wyraźnego spadku cen pasz, a polski konsument swoimi decyzjami zakupowymi uświadomił nam, że nie do końca akceptuje wyraźnie wyższe ceny drobiu na półce. Producenci będą ciągle szukać kompromisu pomiędzy oczekiwaniem niższych cen przez konsumenta i spadkiem popytu, a rynkiem surowca, który jest pod olbrzymią presją rosnących kosztów pasz i energii. Jednie zwiększanie efektywności pracy pozwoli dalej się rozwijać najsilniejszym firmom.

- Dynamika wzrostu sektora spadnie?

- Wydaje mi się, że w 2012 roku nie odnotujemy już tak dużej dynamiki wzrostu produkcji sektora drobiarskiego w Polsce. Przewidujemy dalszy rozwój kategorii produktów konfekcjonowanych, wygodnych i szybkich w przygotowaniu. Bardzo dynamiczne działania sieci handlowych, zwłaszcza tych najszybciej rosnących - dyskontowych, w zakresie wspierania pakowanego mięsa powinny przynieść wyraźny wzrost sprzedaży zapakowanej tuszki oraz elementów. Pakowany produkt jest bezpieczniejszy, ponieważ jest wyraźnie oznakowany i podpisany przez producenta, który bierze pełną odpowiedzialność za jakość dostarczonego wyrobu.

- Czy sytuację mogą polepszyć projekty promocyjne?

- Liczymy na to, że dzięki projektom, takim jak kampania Krajowej Rady Drobiarstwa przy współudziale funduszy UE, zwiększy się świadomość wysokich wartości odżywczych oraz niskiej zawartości tłuszczu mięsa i wyrobów drobiowych. W 2012 roku nasza Grupa planuje dalszy rozwój wizerunku i świadomości marki Drosed oraz poszerzanie portfolio Grupy. Stawiamy na bezpieczeństwo produktów - surowiec z własnych zakładów ubojowych, innowacyjne rozwiązania oraz nieustanny rozwój oferty.

- Jak podsumowuje Pan bieżący rok?

- Rok 2011 był dla Grupy Drosed czasem intensywnego rozwoju. Zakończyliśmy rozbudowę zakładu w Siedlcach, która pozwoli nam zwiększyć produkcję o 30 proc. oraz zmodernizowaliśmy cały zakład w Miedzyrzecu Podlaskim. Działania te pozwoliły ostatecznie zakończyć proces restrukturyzacji Grupy Drosed po pożarze w Toruniu w 2008 r. Szukamy nowych perspektyw rozwoju, nowych rynków zbytu oraz możliwości nieustannego poszerzania portfolio produktów Grupy. Jako jeden z nielicznych zakładów w Polsce, Drosed od kilku miesięcy prowadzi eksport do Federacji Rosyjskiej.

- Jak wyglądają wyniki?

- Obroty Grupy Drosed w 2011 roku wzrosną o ponad 10 proc. w porównaniu z 2010 r., ale w znacznym stopniu stało się tak za sprawą wyższych cen mięsa, które mamy w tym roku. Wyniki finansowe będą natomiast na niższym poziomie. Podwyżki cen zbóż i pasz oraz ogólnoświatowy kryzys odbiły się echem na cenach żywca i wyrobów gotowych, co przełożyło się na spadek popytu w Polsce i w efekcie rentowności produkcji. Pozytywnym czynnikiem dla branży jest wzrost kursu euro w ostatnich miesiącach, który pomaga uzyskiwać lepsze ceny w eksporcie, stanowiącym blisko 20 proc. obrotów Grupy.

- Boi się Pan kryzysu?

- Ponieważ mięso drobiowe jest generalnie tańsze od wieprzowiny i wołowiny, w sytuacjach kryzysowych jego ceny bronią się dłużej przed spadkiem, więc liczymy na to, że nadchodzący kryzys ekonomiczny nie wpłynie drastycznie na branżę drobiarską. Stabilny popyt i eksport sprawiają, że produkcja drobiu w Polsce nadal wzrasta. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hodowca 07-12-2011, 12:56:
Takie firmy jak Drosed zarobiły i zarabiają na eksporcie ciekawe kiedy zaczną zarabiać hodowcy drobiu bo to oni najbardziej odczuwaja wzrost kosztów produkcji i ceny pasz o których pan prezes mówi a nie takie firmy jak Drosed oni dyktują ceny poniżej kosztów produkcji dla hodowcy - drenują kieszenie hodowców bez znieczulenia - zachowują się jak spekulacyjne rynki finansowe - cel główny zysk ale kosztem tego najsłabszego
  • ŁukaszM 06-12-2011, 16:07:
Modernizacja zakładów to jedno, a jakość produktów to drugie, życzę bezkompromisowej konsekwencji w podnoszeniu jakości bo ma ona jeszcze wiele do życzenia, w porównaniu do konkurencji, mam tu na myśli głównie trwałość.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH