REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Drosedu: Negatywny PR przekłada się na spadek spożycia przetworów mięsnych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2013, 15:25
Prezes Drosedu: Negatywny PR przekłada się na spadek spożycia przetworów mięsnych
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed (fot. Drosed)

Negatywny PR dotyczący branży mięsnej w tym roku przekłada się na spadek spożycia przetworów i nawet działania promocyjne nie są w stanie odwrócić tych negatywnych tendencji - ocenia Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

REKLAMA
- Co jest w tej chwili największym problemem w kontekście prowadzenia działalności na rynku przetworów drobiowych?

- Największym wyzwaniem dla branży jest sytuacja na rynkach surowcowych. W ciągu ostatnich 3 lat ceny pasz wzrosły o ponad 50 proc., znacząco wpływając na rentowność producentów i przekładając się na ich ujemne wyniki finansowe. Dopiero tegoroczne dobre zbiory zbóż stopniowo powodują wyhamowanie wzrostowego trendu cen pasz i stabilizację kosztów surowcowych. Dodatkowo negatywny PR dotyczący branży mięsnej w tym roku przekłada się na spadek spożycia przetworów i nawet działania promocyjne nie są w stanie odwrócić tych negatywnych tendencji.

- Ale konsumpcja produktów drobiowych rośnie...

- To konsekwencja wyraźnego trendu rosnącej wiedzy konsumentów na temat mięsa. Ta wiedza przekłada się na coraz bardziej świadomy wybór. Świadczy o tym chociażby rosnące zainteresowanie konsumentów mniej tłustym od wieprzowiny mięsem drobiowym oraz certyfikowanym mięsem. To właśnie ono stymuluje producentów do występowania o prestiżowy certyfikat QAFP, który gwarantuje jakość i bezpieczeństwo produktów.

W przeciwieństwie do krajów zachodnich, w Polsce konsumenci ciągle jeszcze rzadko sięgają po mięso o wyższych standardach hodowli. Szacuje się, że drób o chowie ekstensywnym stanowi obecnie mniej niż 1 proc. krajowej produkcji. To bardzo mało. W krajach UE po ten rodzaj mięsa sięgają ludzie o różnych poziomach zamożności - osoby dbające o zdrową dietę. W Polsce to dopiero kwestia przyszłości.

- Jak Pan ocenia tegoroczne wyniki w eksporcie drobiu?

- Tegoroczne wyniki eksportowe Polski w sektorze drobiu wypadają bardzo optymistycznie. Dobrą wiadomością jest przede wszystkim fakt, że na koniec 2013 r. powinniśmy się stać największym w Unii Europejskiej producentem drobiu. Pierwsze, szacunkowe dane mówią nawet o 10 proc., w porównaniu do 2012 r., wzroście sprzedaży r/r polskiego mięsa drobiowego za granicę. Oznacza to, że do sprzedaży zagranicznej trafia obecnie 35-36 proc. przemysłowej produkcji mięsa drobiowego z naszego kraju.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KUBA 26-11-2013, 13:15:
Coś Pan kręci panie Lewicki. Macie albo kiepski PR albo nie widzicie, że krajowy rynek jest już prawie na granicy nasycenia mięsem drobiowym, a za granicą rośnie konkurencja ukraińska i nie wiadomo co będzie po podpisaniu umowy handlowej między USA i UE.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH