Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Negatywny PR przekłada się na spadek spożycia przetworów mięsnych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2013, 15:25
Prezes Drosedu: Negatywny PR przekłada się na spadek spożycia przetworów mięsnych
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed (fot. Drosed)

Negatywny PR dotyczący branży mięsnej w tym roku przekłada się na spadek spożycia przetworów i nawet działania promocyjne nie są w stanie odwrócić tych negatywnych tendencji - ocenia Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

- Co jest w tej chwili największym problemem w kontekście prowadzenia działalności na rynku przetworów drobiowych?

- Największym wyzwaniem dla branży jest sytuacja na rynkach surowcowych. W ciągu ostatnich 3 lat ceny pasz wzrosły o ponad 50 proc., znacząco wpływając na rentowność producentów i przekładając się na ich ujemne wyniki finansowe. Dopiero tegoroczne dobre zbiory zbóż stopniowo powodują wyhamowanie wzrostowego trendu cen pasz i stabilizację kosztów surowcowych. Dodatkowo negatywny PR dotyczący branży mięsnej w tym roku przekłada się na spadek spożycia przetworów i nawet działania promocyjne nie są w stanie odwrócić tych negatywnych tendencji.

- Ale konsumpcja produktów drobiowych rośnie...

- To konsekwencja wyraźnego trendu rosnącej wiedzy konsumentów na temat mięsa. Ta wiedza przekłada się na coraz bardziej świadomy wybór. Świadczy o tym chociażby rosnące zainteresowanie konsumentów mniej tłustym od wieprzowiny mięsem drobiowym oraz certyfikowanym mięsem. To właśnie ono stymuluje producentów do występowania o prestiżowy certyfikat QAFP, który gwarantuje jakość i bezpieczeństwo produktów.

W przeciwieństwie do krajów zachodnich, w Polsce konsumenci ciągle jeszcze rzadko sięgają po mięso o wyższych standardach hodowli. Szacuje się, że drób o chowie ekstensywnym stanowi obecnie mniej niż 1 proc. krajowej produkcji. To bardzo mało. W krajach UE po ten rodzaj mięsa sięgają ludzie o różnych poziomach zamożności - osoby dbające o zdrową dietę. W Polsce to dopiero kwestia przyszłości.

- Jak Pan ocenia tegoroczne wyniki w eksporcie drobiu?

- Tegoroczne wyniki eksportowe Polski w sektorze drobiu wypadają bardzo optymistycznie. Dobrą wiadomością jest przede wszystkim fakt, że na koniec 2013 r. powinniśmy się stać największym w Unii Europejskiej producentem drobiu. Pierwsze, szacunkowe dane mówią nawet o 10 proc., w porównaniu do 2012 r., wzroście sprzedaży r/r polskiego mięsa drobiowego za granicę. Oznacza to, że do sprzedaży zagranicznej trafia obecnie 35-36 proc. przemysłowej produkcji mięsa drobiowego z naszego kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KUBA 26-11-2013, 13:15:
Coś Pan kręci panie Lewicki. Macie albo kiepski PR albo nie widzicie, że krajowy rynek jest już prawie na granicy nasycenia mięsem drobiowym, a za granicą rośnie konkurencja ukraińska i nie wiadomo co będzie po podpisaniu umowy handlowej między USA i UE.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.