REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Drosedu: Polskim firmom trudno przebić ze swoją ofertą do dużych dystrybutorów za granicą

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2013, 13:13
Prezes Drosedu: Polskim firmom trudno przebić ze swoją ofertą do dużych dystrybutorów za granicą
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed

Na pewno nasze agendy rządowe mogłyby robić więcej w zakresie promocji polskiego biznesu za granicą. Obecnie spotykam się w zasadzie tylko z programami finansującymi wyjazdy na targi czy misje gospodarcze. Nie są one do końca dobrze przygotowane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

REKLAMA

Z obserwacji Lewickiego wynika, że programy promocyjne są robione przez ludzi niemających najczęściej styczności z biznesem i sprowadzają się do mało efektywnych spotkań z innymi urzędnikami. Brakuje programów rzeczywiście wspierających konkretną branżę za granicą. - Działaniami pomagającymi krajowym inwestorom w ich ekspansji za granicą byłoby wybranie priorytetowych dziedzin, w których mamy szansę mieć znaczące firmy inwestujące za granicą i stworzenie komórek w Ministerstwie Gospodarki czy Ministerstwie Rolnictwa, mających wspomagać firmy autorytetem państwa w inwestycjach realizowanych w innych krajach - ocenia prezes Drosedu.

- Pomocne byłoby również przygotowanie i aktualizowanie bazy danych o warunkach biznesowych w innych krajach - uwzględniającej ich uregulowania prawne, wiarygodność gospodarczą, stan i zmiany gospodarki - dostępnej dla biznesu. Obniżyłoby to koszty pozyskiwania danych, w porównaniu z sytuacją, w której każdy robi to na własną rękę - wskazuje.

Zwraca uwagę, że państwo polskie mogłoby również wesprzeć finansowanie inwestycji zagranicznych polskich firm np. gwarancjami, ulgami podatkowymi. - Najpoważniejszą barierą w aktywności gospodarczej za granicą jest skala naszej działalności - przyznaje Lewicki. - Nawet w przypadku największych polskich firm jest ona wciąż mała w porównaniu do wielkich międzynarodowych korporacji. Ma to swoje zalety, gdy się chce inwestować w niszy produktowej, ale w przypadku działalności takiej, jaką prowadzi Drosed, polegającej na masowej produkcji żywności, trudno jest się w takiej sytuacji przebić ze swoją ofertą do dużych dystrybutorów. Wciąż jesteśmy dla nich mało wiarygodni - zaznacza.

- Drugim problemem jest kurs złotego. Trudno prowadzić biznes, gdy kurs, a zatem cena sprzedaży, może się zmienić o 10 proc. w ciągu kilku tygodni - dodaje.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ziom 02-02-2013, 17:43:
jeszcze francuska ;)
  • PO 31-01-2013, 21:15:
Drosed jest Francuską firma !
Polskich firm już praktycznie nie ma .
,,Strategiczni inwestorzy '' to francuscy,angielscy,szwajcarscy,oraz holenderscy właściciele.
Jak wejdzie euro do Polski to Ci pseudo biznesmeni razem z klika KRD rozsypia się błyskawicznie . Obecnie żyją z przewalutowania i taniej siły roboczej .
Polak ma wolność w chomącie niewolnika .
  • Hodowca 31-01-2013, 10:50:
A Drosed to polska firma czy francuska?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH