Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Rośnie popularność drobiowych półproduktów gotowych do użycia oraz półki premium

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2011, 19:32
Prezes Drosedu: Rośnie popularność drobiowych półproduktów gotowych do użycia oraz półki premium
Jacek Lewicki, prezes Drosedu

Segment premium ma duże szanse rozwoju. W przypadku mięsa surowego proces ten następuje wolniej niż w szeroko pojętym przetwórstwie, ale z roku na rok można zauważyć coraz więcej nowości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

- Czy zauważa Pan zmiany w koszyku zakupowym przeciętnego konsumenta mięsa?

- Zgodnie z naszą obserwacją, w przypadku mięsa, oprócz ciągłej weryfikacji ceny, konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na jakość i producenta. Pożądane są wyroby od sprawdzonych firm, oferujących bezpieczne produkty. Mięso ma być świeże i pochodzić ze sprawdzonego źródła. W przypadku drobiu najchętniej kupowane nie są już tuszki, ale elementy, a wśród nich filet i ćwiartka - półprodukty gotowe do użycia. Konsumenci zwracają również uwagę na porcję. Systematycznie wzrasta liczba produktów konfekcjonowanych dostępnych na półce samoobsługowej. To jednoznacznie wskazuje na ogólnie panujący trend „życia w biegu" i szanse rozwoju produktów gotowych do użycia. Duże szanse rozwoju ma segment premium. W przypadku mięsa surowego proces ten następuje wolniej niż w szeroko pojętym przetwórstwie, ale z roku na rok można zauważyć coraz więcej nowości.

- W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek w perspektywie długoterminowej?

-
Rynek mięsa będzie nadal ukierunkowany na utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Styl życia coraz większej liczby Polaków ewidentnie sprzyja zakupom produktów konfekcjonowanych, od razu przyprawionych lub przygotowanych do spożycia. Żyjemy w czasach ogromnego pośpiechu i wszechobecnego braku czasu. Nasze nawyki żywieniowe będą upodabniać się do tych z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Holandii.

- Drób będzie nadal zyskiwał na popularności?

- Proces edukowania polskich konsumentów na temat walorów mięsa drobiowego trwa. Liczymy, że dzięki projektom promocyjnym zwiększy się świadomość wysokich wartości odżywczych oraz niskiej zawartości tłuszczu mięsa i wyrobów drobiowych. Na bardziej dojrzałych rynkach europejskich właśnie tak są one postrzegane. I takie postrzeganie drobiu oraz bardzo korzystny stosunek jego jakości do ceny powoduje wzrost spożycia w Polsce mięsa drobiowego per capita oraz spadek spożycia wieprzowiny. Mamy nadzieję, że ten trend rozwoju rynku utrzyma się.

- Czy zauważa Pan „skracanie półki" z mięsem w sklepach wielkopowierzchniowych? 

- Nie zauważyliśmy skracania półki samoobsługowej u naszych klientów. Wręcz przeciwnie - poszerza się liczba dostępnych elementów. To nieodzownie wskazuje na potrzebę słuchania konsumenta przez dystrybutora i producenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH