Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Rynek drobiu dojrzewa do fuzji i przejęć

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2011, 14:31
Prezes Drosedu: Rynek drobiu dojrzewa do fuzji i przejęć
Jacek Lewicki, prezes Drosedu

Wydaje się, że nadchodzi czas dojrzewania rynku do przejęć i fuzji w branży drobiarskiej. Sytuacja zmierza do utworzenia się min. 3-4 organizacji o udziałach rynkowych powyżej 10 proc., co w przyszłości pozwoliło by ustabilizować ceny, poprawić efektywność produkcji i rentowność największych firm drobiarskich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

- Będą przejęcia w branży drobiarskiej?

- Polska jest krajem sprzyjającym inwestorom, nie tylko ze względu swoje położenie geograficzne, ale także ze względu na ciągle pozytywne opinie ekonomistów i skalę naszego rynku wewnętrznego. Polski rynek drobiarski od kilku lat rośnie, ostatnio 7-8 proc. rocznie. Prawie wszystkie duże polskie firmy drobiarskie dynamicznie rozwijają produkcję organicznie. Wydaje się, że nadchodzi czas dojrzewania rynku i przejęć, oraz fuzji, tak, aby utworzyły się min. 3-4 organizacje o udziałach rynkowych powyżej 10 proc., co w przyszłości pozwoliło by ustabilizować ceny, poprawić efektywność produkcji i rentowność największych firm. Drosed jako część Francuskiej Grupy LDC jest aktywnym uczestnikiem europejskiego rynku, sami również prowadzimy konsolidację branży posiadając w Grupie 3 duże firmy - Drosed, Roldrob i Sedar. Jesteśmy otwarci na nowe akwizycje w sektorze, pod warunkiem, że będą one odpowiadać naszej strategii.

- Czy słaby sezon grillowy mocno wpłynie na wyniki firm w tym roku?

- Popyt konsumenta na produkty grillowe oraz poziom zamówień dystrybutorów i sklepów są ściśle związane z warunkami pogodowymi. Za nami półmetek wakacji i niestety aura nas nie rozpieszczała. Lipiec nie był najlepszym miesiącem na sprzedaż produktów grillowych, ale liczymy, że sierpień będzie przychylniejszy. Przewidujemy, że ostatecznie zakładany efekt sprzedażowy Grupy Drosed zostanie osiągnięty, tym bardziej, że sezon grillowy trwa od połowy kwietnia do połowy września. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • axx 08-05-2012, 11:01:
*CORAS?
*PSZYDALA?

Nie chciało się w szkole uczyć, to i zarabia się teraz niewiele...
  • news 21-11-2011, 22:34:
PANI DEREKTORZE PODNIESCE WYPLATY ROBOTY CORAS WIECEJ A PINIEDZY NIE WIDANIE I NASWIETA DAJCE A NIE ZABIERACIE KONTROLA BY SIE PSZYDALA Z ISPP
  • bart 13-09-2011, 22:30:
Drosed to firma która zmierza do bankructwa, przez prowadzenie nieudolnej polityki finansowej oraz wyzyskiwaniu hodowcow. Tylko Cedrob sie rozwija a reszta stoi w miejscu, no ale nie wszyscy maja pana posla w zarzadzie.

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH