Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Ten rok nie był zły dla branży drobiarskiej

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2013, 12:28
Prezes Drosedu: Ten rok nie był zły dla branży drobiarskiej
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed (fot. Drosed)

Spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu sprzedaży w porównaniu z 2012 r. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

- Jakie wyniki zanotuje w tym roku branża drobiarska?

- Mijający rok był następnym z niezłych lat dla branży drobiarskiej. Rośnie spożycie mięsa drobiowego w Polsce, jego produkcja oraz wielkość eksportu. Z prognoz wynika, że na koniec roku spożycie mięsa drobiowego w naszym kraju zwiększy się o 3 proc. rok do roku i wyniesie 27 kg drobiu na osobę. W 2013 r. według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej przewidywany wzrost produkcji przemysłowej mięsa drobiowego wyniesie 7 proc. Natomiast wyniki finansowe firm drobiarskich będą znacząco słabsze niż w poprzednich latach. Wynika to z sytuacji na rynkach surowcowych - wysokie ceny pasz przełożyły się na koszty produkcji żywca i nie potrafiliśmy tego przenieść tak szybko na rynek detaliczny.

- Jak odnajduje się w tej sytuacji Drosed?

- W Grupie Drosed prognozy wyników sprzedażowych są bliskie założeń. Spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu sprzedaży w porównaniu z 2012 r.

- Jakie inwestycje przeprowadziła Pana firma w tym roku?

- Tegoroczne inwestycje Grupy Drosed były ukierunkowane na optymalizację procesów produkcyjnych i zwiększenie mocy produkcyjnych naszych zakładów. Dzięki tym inwestycjom staramy się utrzymać konkurencyjność naszych zakładów, zarówno w Polsce jak i w odniesieniu do zagranicznych konkurentów, oraz będziemy mogli dalej dynamicznie się rozwijać. Olbrzymia konkurencja w branży i bardzo niska rentowność ubojni drobiu (poniżej 1 proc.), wymusza na wszystkich producentach drobiu zwiększanie efektywności. Proces ten będzie przez firmę kontynuowany także w nadchodzącym roku.

- Czy jest szansa, że w przyszłym roku w branży pojawią się bardziej zdecydowane ruchy konsolidacyjne? Czy Drosed będzie w nich uczestniczył?

- Drosed był jednym z pierwszych konsolidatorów rynku. Począwszy od 1995 r. sukcesywnie stworzyliśmy Grupę - 4 dużych zakładów. Ciągle jesteśmy otwarci na propozycje włączenia firm pasujących do naszej struktury produkcji.

Głosy o nieuniknionej konsolidacji branży drobiarskiej słychać na polskim rynku już od kilku lat. Tymczasem wciąż w naszym kraju funkcjonuje ok. 180 ubojni drobiu. Dla porównania w krajach zachodnich o zbliżonym wolumenie produkcji liczba ta sięga maksymalnie 50. Wydaje się, że w Polsce presja rynku wciąż jest zbyt mała, aby zmotywować średniej wielkości zakłady produkcyjne do rozpoczęcia rozmów o konsolidacji. Proces ten niechybnie przyspieszy ostatni dynamiczny rozwój sieci dyskontów. Jednak nie jestem przekonany, czy będzie to już w nadchodzącym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH