REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Drosedu: W tym roku spadła konsumpcja drobiu w Polsce

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2011, 07:09
Prezes Drosedu: W tym roku spadła konsumpcja drobiu w Polsce
Na fot. Jacek Lewicki, prezes Drosedu

W bieżącym roku wzrost cen znacznie przyhamował dynamikę produkcji drobiarskiej w Polsce. Wygląda na to, że rok zamkniemy tylko 2 proc. wzrostem. Przy kilkunastoprocentowym wzroście eksportu oznacza to spadek konsumpcji w Polsce r/r. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

REKLAMA
- Na jakim etapie znalazł się obecnie rynek drobiu?

- Produkcja drobiu w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich 5-ciu lat o 24 proc. z 1050 tys. ton w 2005 do 1300 tys. ton w 2010 roku (Raport 2011 a.v.e.c.). Niestety wzrost cen w 2011 r. znacznie przyhamował dynamikę produkcji w Polsce i wygląda, że ten rok zamkniemy tylko 2 proc. wzrostem. Przy kilkunastoprocentowym wzroście eksportu oznacza to spadek konsumpcji w Polsce r/r.

- Czego można się spodziewać w kolejnych latach?

- W prognozie na lata 2011-2020 zrzeszenia unijnych organizacji drobiarskich a.v.e.c. szacowany jest systematyczny wzrost konsumpcji drobiu w krajach UE. Tendencji tej odpowiadają zmiany w światowej produkcji. Produkcja drobiu stanowiła w ubiegłym roku już 33,4 proc. światowej produkcji mięsa.

- Jak zachowywał się w tym roku rynek pasztetów?

- Drosed od lat pozostaje liderem rynku pod względem sprzedaży pasztetów drobiowych w puszkach z udziałem 37 proc. (dane MEMRB). Najlepiej sprzedaje się nasz sztandarowy produkt Pasztet Podlaski naturalny. Konsumenci chętnie wybierają produkty w aluminiowych kubkach o małej gramaturze. Wciąż popularne są także pasztety w puszkach o pojemności 155 g i 160 g. Coraz większe rzesze fanów zdobywają nasze konserwy mięsne w mandolinach.

- Na jakiego rzędu wzrosty się to przekłada?

- Badania rynku pokazują kilkuprocentowe przyrosty w ostatnich latach, ale i sporo nowych producentów, którzy próbują znaleźć trochę miejsca na półce dla swoich marek. Głównie, niestety, metodą walki cenowej, co przy drożejących obecnie surowcach nie wpływa korzystnie na rentowność segmentu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Surowiec 07-12-2011, 12:09:
No właśnie Drosed cały czas produkuje aby te paszteciki. Najwyższy czas żeby poszerzyć trochę swój asortyment o nowe produkty.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH