Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: W tym roku spadła konsumpcja drobiu w Polsce

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2011, 07:09
Prezes Drosedu: W tym roku spadła konsumpcja drobiu w Polsce
Na fot. Jacek Lewicki, prezes Drosedu

W bieżącym roku wzrost cen znacznie przyhamował dynamikę produkcji drobiarskiej w Polsce. Wygląda na to, że rok zamkniemy tylko 2 proc. wzrostem. Przy kilkunastoprocentowym wzroście eksportu oznacza to spadek konsumpcji w Polsce r/r. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

- Na jakim etapie znalazł się obecnie rynek drobiu?

- Produkcja drobiu w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich 5-ciu lat o 24 proc. z 1050 tys. ton w 2005 do 1300 tys. ton w 2010 roku (Raport 2011 a.v.e.c.). Niestety wzrost cen w 2011 r. znacznie przyhamował dynamikę produkcji w Polsce i wygląda, że ten rok zamkniemy tylko 2 proc. wzrostem. Przy kilkunastoprocentowym wzroście eksportu oznacza to spadek konsumpcji w Polsce r/r.

- Czego można się spodziewać w kolejnych latach?

- W prognozie na lata 2011-2020 zrzeszenia unijnych organizacji drobiarskich a.v.e.c. szacowany jest systematyczny wzrost konsumpcji drobiu w krajach UE. Tendencji tej odpowiadają zmiany w światowej produkcji. Produkcja drobiu stanowiła w ubiegłym roku już 33,4 proc. światowej produkcji mięsa.

- Jak zachowywał się w tym roku rynek pasztetów?

- Drosed od lat pozostaje liderem rynku pod względem sprzedaży pasztetów drobiowych w puszkach z udziałem 37 proc. (dane MEMRB). Najlepiej sprzedaje się nasz sztandarowy produkt Pasztet Podlaski naturalny. Konsumenci chętnie wybierają produkty w aluminiowych kubkach o małej gramaturze. Wciąż popularne są także pasztety w puszkach o pojemności 155 g i 160 g. Coraz większe rzesze fanów zdobywają nasze konserwy mięsne w mandolinach.

- Na jakiego rzędu wzrosty się to przekłada?

- Badania rynku pokazują kilkuprocentowe przyrosty w ostatnich latach, ale i sporo nowych producentów, którzy próbują znaleźć trochę miejsca na półce dla swoich marek. Głównie, niestety, metodą walki cenowej, co przy drożejących obecnie surowcach nie wpływa korzystnie na rentowność segmentu. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Surowiec 07-12-2011, 12:09:
No właśnie Drosed cały czas produkuje aby te paszteciki. Najwyższy czas żeby poszerzyć trochę swój asortyment o nowe produkty.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH