Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Gobarto Dziczyzna: Środowisko łowieckie musi zmienić podejście do opinii publicznej

- Uważam, że samo środowisko łowieckie musi zmienić swoje podejście do szeroko pojętej opinii publicznej. I to się właśnie w tej chwili dzieje. Edukowanie w temacie łowiectwa powinno mieć odzwierciedlenie właściwie na każdym poziomie, czyli od poziomu przedszkolnego, do licealnego. Trzeba pokazywać łowiectwo tak, jak ono naprawdę wygląda, i nie robić z niego tematu tabu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Roman Miler, prezes Gobarto Dziczyzna.

Prezes Gobarto Dziczyzna: Środowisko łowieckie musi zmienić podejście do opinii publicznej
Roman Miler, prezes Gobarto Dziczyzna, fot. mat. pras.

W ocenie Romana Milera branża łowiecka oceniana jest bardzo niesprawiedliwie, a w dyskusji wokół łowiectwa brakuje rzetelnych informacji.

- Patrząc na sytuację na rynku widzimy, że wegetarianie, którzy z przekonania nie konsumują mięsa, stanowią niewiele więcej niż 3 proc. całego społeczeństwa. Różnego rodzaju organizacje proekologiczne, czy paraekologiczne to też niewielki odsetek. Jednakże szum, jaki robią wokół łowiectwa, powoduje, że opinia publiczna wciąż jest zasypywana źle przygotowanymi i przejaskrawionymi newsami, które nie odpowiadają rzeczywistości - mówi.

W ocenie prezesa Gobarto Dziczyzna główną przeszkodą w konsumpcji dziczyzny na rynku krajowym jest brak nawyków tego typu ze względu na historię związaną z dziczyzną.

- Kiedyś był to właściwie towar wyłącznie eksportowy, zniknął z polskich stołów, a wraz z tym zanikły tradycje. Natomiast co do samej edukacji, uważam, że samo środowisko łowieckie musi zmienić swoje podejście do szeroko pojętej opinii publicznej. I to się właśnie w tej chwili dzieje. Jestem zresztą jedną z osób, która również zajmuje się łowiectwem. Zasiadam w Naczelnej Radzie Łowieckiej. Edukowanie w temacie łowiectwa powinno mieć odzwierciedlenie właściwie na każdym poziomie, czyli od poziomu przedszkolnego, do licealnego. Trzeba pokazywać łowiectwo tak, jak ono naprawdę wygląda, i nie robić z niego tematu tabu - dodaje.

Miler wskazuje, że w starym statucie Polskiego Związku Łowieckiego obecne są zapisy powierzające kołom łowieckim obowiązek edukacji w szkołach.

- Taka współpraca między kołami a szkołami podejmowana jest na bardzo szeroką skalę. To, czego brakuje, to przekaz medialny. Wciąż nie odpowiadamy na różnego rodzaju sfabrykowane filmy i informacje. Dzisiaj społeczeństwo, które zmierza w kierunku fioletowej krowy i mleka w kartonie pochodzącego ze sklepowej półki, z trudem akceptuje określone zjawiska. Na przykład kawałek schabu zawinięty w folię jest w porządku, ale kiedy zaczyna mówić się o tym, w jaki sposób został wyprodukowany, odbiór się zmienia. W temacie łowiectwa jest to jeszcze bardziej uwypuklane, gdyż akt polowania czy pozyskania zwierzyny kończy się odebraniem życia zwierzęciu w celu wyprodukowania mięsa. Masowa produkcja mięsa zachodzi w zakładach przetwórstwa spożywczego i jest to ogólnie akceptowalne, ale w przypadku, kiedy robi się to w sposób taki jak robią to myśliwi, zaczyna wybuchać  na ten temat dyskusja - uważa prezes Gobarto Dziczyzna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Gobarto RSS ALERT    /    Gobarto Dziczyzna RSS ALERT    /    Roman Miler RSS ALERT    /    dziczyzna RSS ALERT    /    łowiectwo RSS ALERT    /    Polski Związek Łowiecki RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.