REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2016, 12:25
Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. Sokołów

Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, która jest jedną z największych firm mięsnych w Polsce, mówi, że Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, ale pozyskanie tego rynku jest dla producentów z Polski dużym wyzwaniem.

REKLAMA

Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów UE, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

- Hiszpania to bardzo ciekawy rynek. Jednak pozyskanie rynku hiszpańskiego jest dla producenta z wielu względów dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, np. ostatnie dane mówią, że pogłowie bydła wzrosło w 2015 r w Hiszpanii o 3 proc., zaś uboje wołowe o 5,6 proc. w stosunku do 2014 r. – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Równocześnie obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego. Dlatego też na rynku hiszpańskim zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny obserwuje się bardzo silną konkurencję cenową i jakościową - dodaje.

- W Grupie Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportujemy do krajów Unii Europejskiej, bo ok. 86 proc. Hiszpania stanowi około 7 proc. udziału w eksporcie – mówi również prezes Grupy Sokołów

Dodaje, że wołowina z Polski ma spore szanse w Hiszpanii, większe niż wieprzowina.

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy zaczęły szukać innych rynków, a najszerzej otworzyły się drzwi Hiszpanii, która staje się coraz ważniejszym partnerem wymiany handlowej dla Polski. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Hiszpania jest np. jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny, a zdaniem ekonomistów Banku Zachodniego WBK duże szanse ekspansji na tamtym rynku ma właśnie m.in. branża mięsna.

Według Ministerstwa Gospodarki, w 2014 roku polski eksport do Hiszpanii wzrósł w ujęciu rocznym o 15,5 proc., czyli o 535 mln euro do niemal 4 mld euro. Z kolei w ciągu 10 miesięcy 2015 roku eksport polskich produktów do Hiszpanii wzrósł o 13,9 proc. Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to obecnie ok. 2,7 proc.

W 2015 roku Hiszpania znalazła się na 10. miejscu wśród najważniejszych odbiorców polskiego eksportu awansując z miejsca 11 w roku 2014.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 096) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 774 471)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH