Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2016, 12:25
Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. Sokołów

Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, która jest jedną z największych firm mięsnych w Polsce, mówi, że Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, ale pozyskanie tego rynku jest dla producentów z Polski dużym wyzwaniem.

Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów UE, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

- Hiszpania to bardzo ciekawy rynek. Jednak pozyskanie rynku hiszpańskiego jest dla producenta z wielu względów dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, np. ostatnie dane mówią, że pogłowie bydła wzrosło w 2015 r w Hiszpanii o 3 proc., zaś uboje wołowe o 5,6 proc. w stosunku do 2014 r. – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Równocześnie obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego. Dlatego też na rynku hiszpańskim zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny obserwuje się bardzo silną konkurencję cenową i jakościową - dodaje.

- W Grupie Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportujemy do krajów Unii Europejskiej, bo ok. 86 proc. Hiszpania stanowi około 7 proc. udziału w eksporcie – mówi również prezes Grupy Sokołów

Dodaje, że wołowina z Polski ma spore szanse w Hiszpanii, większe niż wieprzowina.

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy zaczęły szukać innych rynków, a najszerzej otworzyły się drzwi Hiszpanii, która staje się coraz ważniejszym partnerem wymiany handlowej dla Polski. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Hiszpania jest np. jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny, a zdaniem ekonomistów Banku Zachodniego WBK duże szanse ekspansji na tamtym rynku ma właśnie m.in. branża mięsna.

Według Ministerstwa Gospodarki, w 2014 roku polski eksport do Hiszpanii wzrósł w ujęciu rocznym o 15,5 proc., czyli o 535 mln euro do niemal 4 mld euro. Z kolei w ciągu 10 miesięcy 2015 roku eksport polskich produktów do Hiszpanii wzrósł o 13,9 proc. Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to obecnie ok. 2,7 proc.

W 2015 roku Hiszpania znalazła się na 10. miejscu wśród najważniejszych odbiorców polskiego eksportu awansując z miejsca 11 w roku 2014.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 773) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH