Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Indykpol Brand Management: Branża drobiarska się zmienia

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2015, 12:05
Prezes Indykpol Brand Management: Branża drobiarska się zmienia
Edyta Łuczyńska, prezes Indykpol Brand Management (fot. Newseria)

Ceny mięs i przetworów drobiowych są na bardzo niskim poziomie. Niewielka rentowność branży wynika właśnie z dużej presji cenowej, trudno więc mówić o możliwości dalszych obniżek - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Edyta Łuczyńska, prezes Indykpol Brand Management.

- Presja cenowa w handlu jest obecnie bardzo silna. Jak to wpływa na ceny mięs i przetworów drobiowych?

- Ceny mięs i przetworów drobiowych są na bardzo niskim poziomie. Niewielka rentowność branży wynika właśnie z dużej presji cenowej, trudno więc mówić o możliwości dalszych obniżek. Co więcej, konsumenci oczekują coraz lepszej jakości, nawet kosztem ilości kupowanych produktów i są świadomi, że wyjątkowo niska cena takiej pewności i gwarancji udanego zakupu nie daje.

- Trendy konsumenckie nieustannie ewoluują, podobnie jak strategie sieci handlowych. Jak te zmiany oddziałują na producentów?

- Oczywiście producenci starają się dostosowywać do aktualnych trendów - część z nich kształtują zmiany w handlu, związane z pojawianiem się nowych formatów i zanikaniem innych, ale to jednak konsument ostatecznie decyduje o wyborze preferowanych przez siebie produktów. Indykpol dla wymagających konsumentów wprowadził linię Dobre Naturalnie, czyli wędliny bez żadnych konserwantów oraz całą gamę parówek bezglutenowych. Wskazujemy na mięso indycze, jako nie tylko smaczne, ale też zalecane w diecie ze względu na wysoką zawartość białka i niską tłuszczu.

- Dyskonty poszerzają w tej chwili ofertę produktów markowych. Jak może to wpłynąć na sprzedaż wyrobów Indykpolu?

- W przypadku wędlin istotny jest producent, do którego konsument musi mieć zaufanie, budowane zwykle latami. Dlatego półka dedykowana produktom w markach producentów nieprzypadkowo jest tak duża w dyskontach . Dodatkowo, Indykpol to jedna z niewielu firm na rynku gwarantująca unikalną wartość w postaci kontroli całego procesu produkcji - od pola do stołu. Jako ekspert zarówno w hodowli, jak i przetwórstwie drobiu, jesteśmy w stanie zaproponować partnerom handlowym i konsumentom szereg wynikających z tego korzyści związanych z jakością, powtarzalnością produkcji oraz właściwym przetworzeniem mięsa wpływającym na walory smakowe, zapachowe i odżywcze naszych wędlin.

- Sieci rozwijają też produkty marek własnych. W jakich kategoriach postrzega Pani ten progres?

- Na rynku widać wiele przykładów promocji marek własnych w przetworach mięsnych przez sieci handlowe, bo ta kategoria produktów wymaga zaufania klientów. Wypromowanie marki to inwestycja, zaś sam przekaz trzeba oprzeć na silnych i przekonujących dla konsumentów argumentach.

- Obecnie obserwujemy jeszcze inny zyskujący na popularności trend - „proximity". Jak wpływa on na strategie produktowe producentów wędlin?

- Trend ten wynika z wielu przyczyn, m.in. z szybkości życia i związanego z tym braku czasu, który nieodmiennie musi prowadzić do nastawienia się na łatwość, praktyczność, wygodę. Dostosowuje się do tego rynek: poprzez formaty handlowe, oraz poprzez ofertę produktową. W branży wędliniarskiej cały czas silna jest jeszcze lada tradycyjna, jednak przykład rynków zachodnich wskazuje, że to także będzie się zmieniać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zocha 17-02-2015, 10:24:
Od kiedy to Indykpol zajmuje się hodowlą indyków. Pani Łuczyńska miała na myśli chyba reprodukcję i chów tych ptaków. Prezes Brand Management nie powinien mylić tych fachowych określeń.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH