REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Indykpolu: Eksport do Rosji to tylko 1,5 proc. eksportu drobiu

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-08-2014, 12:06
Prezes Indykpolu: Eksport do Rosji to tylko 1,5 proc. eksportu drobiu
Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Polski drób systematycznie umacnia swoją pozycję na pozaunijnych rynkach eksportowych. Polscy producenci drobiu zajmują już, po Francji i Holandii, trzecią pozycję wśród głównych eksporterów unijnych na rynki trzecie, z 12-proc. udziałem w unijnym eksporcie. Kluczowym rynkiem zbytu, który napędza sprzedaż jest Benin - mówi Piotr Kulikowski, prezes Indykpol SA.

REKLAMA

Jak zauważa prezes Indykpolu, produkcja drobiu w Polsce od lat przekracza potrzeby rynku krajowego, dlatego około 35 proc. produkcji kierowane jest na rynki zagraniczne. Eksport stanowi koło napędowe polskiej produkcji drobiu - ok. 82 proc. wolumenu sprzedaży zagranicznej jest kierowane na rynek UE.

- Na rynku europejskim Polska jest znaczącym i wciąż rozwijającym się producentem i eksporterem mięsa drobiowego, dostarcza około 12 proc. produkcji mięsa drobiowego w Unii Europejskie. Polscy producenci z sukcesem sprzedają na zachodzie Europy mięsa i elementy z gęsi, indyków oraz kurczaków. Mięso drobiowe produkowane w dobrych polskich zakładach nie ustępuje jakością produkowanemu w innych krajach europejskich i cieszy się dużym uznaniem klientów oraz konsumentów w Europie Zachodniej. Ponadto polski drób jest konkurencyjny cenowo dlatego jego udział w rynku unijnym systematycznie rośnie - mówi Piotr Kulikowski.

Zwraca uwagę, że rozwój nowych rynków eksportowych nie nadąża za potrzebami producentów i często natrafia na przeszkody. W ostatnim roku problemem był zakaz ubojów rytualnych ograniczający dostęp do rynków krajów muzułmańskich. Od sierpnia br. kolejnym ograniczeniem jest embargo wprowadzone przez Rosję.

- Zakaz został wprowadzony na rok. Na rynek rosyjski trafia zaledwie około 1,5 proc. eksportowanego z Polski drobiu. Dlatego polscy producenci drobiu poszukują wciąż nowych rynków zbytu. Ich działania wspiera KRD-IG, która planuje przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej polskiego drobiu w RPA, Chinach i Hongkongu - mówi prezes Indykpolu.

Przeczytaj także:

Polska potęgą pod względem produkcji i eksportu drobiu (video)

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH