Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Indykpolu: Sytuacja kryzysowa sprzyja zatorom płatniczym i bankructwom

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2010, 12:19
Prezes Indykpolu: Sytuacja kryzysowa sprzyja zatorom płatniczym i bankructwom

Wydaje się, ze duże grupy kapitałowe przeszły trudny okres kryzysu w znacznie lepszej kondycji niż mniejsze firmy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu.

- Spowolnienie ma nadal wpływ na sektor mięsny?

- Z doniesień prasowych i bezpośrednich informacji wynika, że niektóre zakłady mięsne miały w ubiegłym roku problemy finansowe, niektóre z nich wpadły w poważne tarapaty i grozi im bankructwo. Wydaje się, ze duże grupy kapitałowe przeszły trudny okres kryzysu w znacznie lepszej kondycji. Ujawnienie wyników finansowych prawdopodobnie tę opinię potwierdzi.

- Jak wypada sektor drobiu na tle wołowiny i wieprzowiny?

- Miniony rok był raczej dobry dla branży drobiarskiej, dzięki wysokim cenom skupu drobiu zarobili hodowcy. Duży popyt na mięso i przetwory drobiowe zagwarantował też dobre wyniki zakładom ubojowym i przetwórczym. Wyroby drobiowe po wielu latach wywalczyły sobie mocną pozycję na polskim rynku. Polacy chętnie kupują mięsa i przetwory drobiowe, doceniają ich walory smakowe, zdrowotne i dietetyczne. Mięso drobiowe jest konkurencyjne cenowo i łatwe w przygotowaniu. Przetwory drobiowe nie ustępują smakowo przetworom wieprzowym i są zdecydowanie bardziej dietetyczne.

- W branży mięsnej poziom upadłości będzie rósł?

- Zdecydowanie sytuacja kryzysowa sprzyja zatorom płatniczym i bankructwom. Z drugiej strony na sytuację takie bardziej podatne są firmy, które były wcześniej osłabione lub słabo przygotowane do funkcjonowania w trudniejszych warunkach. Branża mięsa i drobiarska w Polsce wciąż jest bardzo rozdrobniona. Przed wejściem Polski do Unii Europejskiej były prognozy, że funkcjonowanie w nowym układzie wymusi proces konsolidacji branży. Mimo upływu kilka lat sytuacja niewiele się zmieniła. Zarówno branża mięsa jak i drobiarska mają cały czas ten proces przed sobą.

- Liczy Pan na efekty wykorzystania funduszy promocji dla branży mięsnej?

- Obie branże, mięsna i drobiarska, mają odrębne fundusze na promocje. W obu są prowadzone prace nad jak najlepszym ich wykorzystaniem. Bezpośrednie zaangażowanie przedsiębiorców w gospodarowanie nimi jest najlepszą gwarancją, że zostaną dobrze wykorzystane i przyniosą dobre efekty dla branż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH