REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Jawo: Konsumenci chcą jeszcze wygodniejszej żywności

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2015, 15:11
Prezes Jawo: Konsumenci chcą jeszcze wygodniejszej żywności
Renata Kasprzycka, prezes Jawo (fot. ŁR)

Polski rynek mrożonych produktów mącznych wciąż jest o wiele mniejszy, niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej, ale konsekwentnie się rozwija. Dostrzegamy jego niewykorzystany potencjał – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Kasprzycka, prezes Jawo.

REKLAMA

O producencie mrożonek z Częstochowy pisaliśmy niedawno w kontekście uruchomienia wspólnie z japońskim gigantem spożywczym Ajinomoto Frozen Foods zakładu produkcji mrożonych pierożków Gyoza. Jednak Jawo rozwija się w wielu kierunkach. Firma wprowadza do oferty nowe produkty, szuka nisz rynkowych oraz walczy ze stereotypowym postrzeganiem mrożonek, jako produktów mniej wartościowych. - Nasza firma rośnie nieco szybciej niż rynek, zeszły rok zakończyliśmy z 6 proc. wzrostem. Nie jest to może ogromna dynamika, ale raczej sygnał pokazujący nam, że zmierzamy w dobrym kierunku - komentuje Renata Kasprzycka.

- Rozwój rynku blokuje wciąż niewystarczająca zamożność społeczeństwa. Nasze produkty są o ok. 20 proc. droższe od średniej ceny pierogów na rynku, ponieważ gwarantujemy klientom wysoką jakość. Jednak duża część konsumentów potrzebuje wyrobów o wiele tańszych, których jakość bywa kwestią dyskusyjną. Liczę na to, że proporcjonalnie do wzrostu świadomości, jak i zamożności społeczeństwa, będzie rosła sprzedaż produktów Jawo – dodaje.

Jej firma weszła niedawno w nową kategorię, jaką są produkty gotowe do podgrzania, np. na patelni. - W skład linii wchodzą m.in. naleśniki, krokiety i kluski na parze. To produkty już po obróbce termicznej, bardzo łatwe do przygotowania. Do wejścia w tę kategorię zainspirował nas bardzo wyraźny trend konsumencki, w ramach którego klienci oczekują wyrobów jeszcze prostszych w przygotowaniu, niż te dostępne w sklepach - wskazuje Renata Kasprzycka. – Konsumenci nie chcą już sobie nawet pobrudzić garnka, żeby ugotować pierogi – żartuje.

Zwraca uwagę, że mimo obecnego nacisku na „wygodę” produktów, Jawo pozostaje wierne filozofii braku konserwantów i sztucznych dodatków w wyrobach firmy. – Na tym zbudowaliśmy naszą markę i nie zamierzamy zmieniać strategii. Staramy się sprostać wymaganiom konsumenta w zakresie wygody przygotowania produktów, ale nie kosztem jakości – podkreśla prezes Jawo.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH