Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KIGCP: Główną barierą eksportu do Korei są procedury

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl z Seulu
  • Data: 09-05-2012, 10:17
Prezes KIGCP: Główną barierą eksportu do Korei są procedury
Bożena Wróblewska, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Centrum Promocji

Dla eksportu do Korei większym problemem niż wysokie cła zaporowe są problemy proceduralne - mówi Bożena Wróblewska, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Centrum Promocji.

Korea jest obecnie trzecim eksporterem w Azji wschodniej, po Chinach i Japonii. Ma wprawdzie aspiracje być numerem jeden, ale nie wydaje się to możliwe wobec potencjału i dynamizmu Chin i Japonii.

O ile Korea eksportuje głównie elektronikę, samochody czy urządzenia, to importuje głównie żywność, której produkuje niewielkie ilości. - Koreańczycy sami produkują mniej niż połowę swojego zapotrzebowania. Dlatego mamy tu duże możliwości sprzedaży artykułów spożywczych. Bardzo dobrze, że na targach Food and Hotels jest taka duża polska wystawa, bo Koreańczycy deklarują chęć kupowania i spożywania europejskiego jedzenia. Polskie stoisko na prawie 400 mkw. powierzchni - mówi Bożena Wróblewska.

Jej zdaniem, Koreańczycy są bardzo wymagający jeśli chodzi o żywność, zwłaszcza pod względem certyfikacji i standaryzacji. - Podobnie zresztą jak Japończycy czy mieszkańcy Singapuru. Często wymagają zachowania skomplikowanych i trudnych procedur, z czym nie wszystkie firmy sobie dobrze radzą. Dzięki obecności ministra rolnictwa na obecnych targach jest możliwość otwarcia rynku dla wielu nowych branż - mówi prezes Wróblewska.

Korea importuje dużo mięsa, w tej chwili głównie z USA, Australii i Danii. My także chcemy być tu silnie obecni. Ponadto chcemy sprzedawać w Korei sery, których Koreańczycy sami nie produkują, oraz przetwory owocowo-warzywne.

Polskie mięso ma szansę przebicia się na rynku koreańskim, gdyż jest bardzo dobrej jakości. Cenowo jest mniej atrakcyjne niż np. australijskie, ale Korea, Japonia czy Singapur stawiają na jakość.

Targi Food and Hotels odbywają się w Seulu po raz 29. Mają powierzchnię ponad 81 tys. metrów kw. Znajduje się 2850 stoisk z 44 państw. Tegoroczne targi kładą nacisk na wzajemną wymianę informacji dotyczącej technologii i bezpieczeństwa w przemyśle żywnościowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 10-05-2012, 08:08:
Wiem , ze nic nie wiem . Jezeli będzie Pani uprzejma po targach napisać konkretnie na jaką sume zostały zawarte kontrakty i jakie firmy je zawarły to będe zobowiązany.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 761) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH