Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Konspolu: Chińczycy będą chcieli kupować polskiego kurczaka mimo wyższej ceny

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 10:02
Prezes Konspolu: Chińczycy będą chcieli kupować polskiego kurczaka mimo wyższej ceny
Konrad Pazgan, prezes Konspolu, fot. Paweł Pawłowski

- Jesteśmy krajem produkującym drób w bardzo wysokich standardach. Między innymi dlatego wysyłamy produkty do Japonii, mimo że czasem jesteśmy drożsi niż Brazylijczycy czy Amerykanie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Pazgan, prezes Konspolu.

28 listopada chińskie służby weterynaryjne poinformowały o otwarciu swojego rynku na polski drób. Polska jest obecnie jedynym krajem Unii Europejskiej, który może prowadzić eksport drobiu do Państwa Środka. (czytaj więcej)

Konrad Pazgan przyznaje, że choć polski drób opiera swoją przewagę eksportową na wysokiej jakości, wciąż duże znaczenia ma argument ceny.

- Cena jest ważna i jakość też absolutnie się liczy. Między innymi dlatego wysyłamy produkty do Japonii, mimo że czasem jesteśmy drożsi niż Brazylijczycy czy Amerykanie. Japończycy chcą kupować nasze polskie, europejskie produkty. Jeśli otworzą się Chiny (rozmawialiśmy przed otwarciem rynku chińskiego - przyp. red.), Chińczycy też będą chcieli kupować nasze produkty mimo wyższej ceny. Ale cena oczywiście też ma znaczenie. Mimo wszystko jesteśmy krajem, który produkuje kurczaka efektywnie. Mamy nowoczesne fermy, ubojnie, wytwornie pasz. Sumując to wszystko, nasz produkt jest w niskiej cenie i bardzo dobrej jakości - dodaje.

Konspol rozwija także swoją obecność na rynkach Europy Środkowej: w Rumunii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji.

- Te rynki są u nas trochę niedoceniane. Byliśmy zapatrzeni na Europę Zachodnią: Niemcy, Wielką Brytanię, Francję. A są to rynki bardzo trudne i smakowo nam obce. Natomiast mamy blisko nas kraje o podobnych smakach, gustach i dzisiaj zaczynamy na to mocno zwracać uwagę. Wdrażamy na tych rynkach dużo nowości, promocji, testów, innowacji zarówno z segmentu convenience, jak i wędlin. Jak tylko widzimy, że jakiś produkt broni się na rynku polskim, pokazujemy go na także rynkach ościennych - mówi Pazgan.

Pełną treść wywiadu z Konradem Pazganem, prezesem Konspolu, przeczytacie Państwo we wrześniowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH