Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Konspolu: Każdego roku wdrażamy około setki produktów, większość idzie do kosza

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2017, 10:33
Prezes Konspolu: Każdego roku wdrażamy około setki produktów, większość idzie do kosza
Konrad Pazgan, prezes Konspolu, fot. Paweł Pawłowski

- Ze wszystkich produktów, które wprowadzamy na rynek, w skali roku wdraża się kilka-kilkanaście, a około setki idzie do kosza. Nie ma cudownych produktów, o których wiadomo, że wypalą. Wolimy robić dużo, a jeśli obroni nam się dziesięć w skali roku, jesteśmy zadowoleni - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Pazgan, prezes Konspolu.

Konrad Pazgan przekonuje, że Konspol jest najbardziej innowacyjną firmą w Polsce, może nawet w Europie.

- Robimy bardzo dużo nowości i innowacji. Gdy rozmawiam z właścicielami innych zakładów, widzę, że nikt nie robi tyle innowacji co my w wędlinach, convenience, pierogach i daniach bezmięsnych. Pokazanie tego naszym klientom jest trudne. Menedżerowie zakupów w sieciach handlowych często mają wątpliwości, czy taki produkt się sprzeda. A gdy wrzucimy produkt na nasze 12 sklepów i widzimy, że mimo wszystko ludzie go kupują, jest ogromna szansa, że będzie miało to pozytywne przełożenie na duże sieci i dyskonty. Jeżeli produkt się broni i widzimy, że klient po niego wraca, pokazujemy go szerszej grupie. Ku naszemu zaskoczeniu sklepy firmowe bardzo dobrze nam się rozwijają. Mamy 13 takich obiektów. Nie jest to ogromna liczba, ale są one dla nas ogromnym ułatwieniem - mówi.

W ten sposób pozytywną rekomendację konsumentów zyskały np. pierożki azjatyckie Konspolu Go Asia!

- Byliśmy tym pozytywnie zaskoczeni. Teraz wprowadziliśmy pierogi, które nie są ani azjatyckie ani polskie. To innowacyjna receptura z bardzo cienkim ciastem i tradycyjnymi polskimi wsadami: z serem twarogowym albo jagodami. Mamy je w naszych tradycyjnych sklepach i sprzedają się świetnie. Zostały także wprowadzone przez Żabkę i odzew jest pozytywny. Mimo że Żabka nie ma szerokiej półki, postanowiła taki produkt przetestować i na razie wygląda to bardzo dobrze - dodaje Pazgan.

Prezes Konspolu przyznaje, że było także wiele produktów, które nie przeszły testu w sklepach firmowych.

- Były setki takich produktów, od kiełbasek z filetów z kurczaka, z indyka, nuggetsów, paluszków w ciekawych przyprawach, marynatach, czy panierach, które ściągamy z Hiszpanii, Belgii. Wydaje nam się, że są super, ale potem nikt nie chce tego kupić. To setki produktów, które się nie wdrażają. Wdraża się kilka-kilkanaście rocznie, a około setki idzie do kosza. Nie ma cudownych produktów, o których wiadomo, że wypalą. Wolimy robić dużo, a jeśli obroni nam się dziesięć w skali roku, jesteśmy zadowoleni - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • marketer 08-01-2018, 11:41:
większość dużych producentów wędlin tak robi, wypuszcza małe partie nowości (niestety skoro ich nijak nie komunikuje to mało kto je widzi, a do tego sprzedawane są często tylko lokalnie lub - jak tu - w sieciach własnych, które są w ograniczonym obszarze geograficznym, np. 1-2 województw) i trudno powiedzieć, że tak samo oceniliby tę ofertę ludzie w największych miastach kupujący w kanale nowoczesnym
  • Technolog 20-12-2017, 13:12:
Klienci sklepów firmowych nie są może odzwierciedleniem pełnej grupy docelowej Konspol ale metoda w mojej opinii ciekawa i wartościowa. Na pewno też szybsza niż operowanie badaniami (czas, koszt). Oczywiście w kluczowych projektach warto posiłkować się badaniami ale w bieżącej działalności wspomniana metoda weryfikacji jest ok. Pozdrawiam
  • B 20-12-2017, 10:17:
Mając darmowy poligon w postaci sieci własnych sklepów firmowych znacznie szybciej, taniej i lepiej uzyskają wstępną odpowiedź z rynku niż korzystając z usług agencji marketingowych

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 690) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.