Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Łmeat Łuków: Sytuacja w branży mięsnej jest bardzo dynamiczna

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2013, 11:02
Prezes Łmeat Łuków: Sytuacja w branży mięsnej jest bardzo dynamiczna
Grażyna Prokopiuk, prezes ZM Łmeat Łuków

Poprawa rentowności branży mięsnej nadal jest możliwa. Wymaga jednak właściwie dobranej strategii działań, dostosowanej do obecnej sytuacji na rynku - ocenia w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Grażyna Prokopiuk, prezes ZM Łmeat Łuków.

- Dostrzega Pani szanse na zwiększenie rentowności sektora mięsnego?

- Sytuacja w branży mięsnej jest bardzo dynamiczna, w ostatnim czasie nałożyło się wiele ograniczeń, takich jak: spowolnienie gospodarcze, afery mięsne, braki surowca wieprzowego, zakaz uboju rytualnego itp. Są to poważne sygnały do podejmowania działań prewencyjnych, oraz umiejętnego i sprawnego podejmowania decyzji przez menedżerów branży mięsnej. Poprawa rentowności oraz rozwój polskich firm mięsnych nadal są możliwe, ale wymagają właściwie dobranej strategii działań, dostosowanej do obecnej sytuacji na tym rynku.

- A jak ona obecnie wygląda?

- W drugim półroczu tego roku odnotowano w Polsce rekordowo niski stan pogłowia trzody chlewnej wynoszący zaledwie 10,5 miliona sztuk. W ołowie lat 90-siątych jego liczebność sięgała 20 milionów. Polska w szybkim tempie z liczącego się w Europie exportera trzody i mięsa staje się importerem. Deficyt surowca natychmiast przełożył się na lawinowy wzrost cen wieprzowiny, który w okresie od maja do września tego roku wyniósł prawie 20 proc. Tak dynamiczna sytuacja wymusza zmiany w polityce skupowo-sprzedażowej polskich firm mięsnych. To co jest w tej chwili najtrudniejsze, to przełożenie wysokich cen zakupu surowca na ceny sprzedaży mięsa i wyrobów mięsnych, ponieważ po drugiej stronie rynku znajduje się konsument, który ma określoną zasobność portfela.

W czasach kryzysu i rosnących kosztów utrzymania gospodarstw domowych, konsumenci są bardziej skłonni do oszczędzania, z uwagą obserwują zmiany cen produktów spożywczych i wydają zdecydowanie mniej na konsumpcję. Taka sytuacja na rynku mięsa oznacza drastyczne zmniejszenie marży producentów mięsa i wędlin oraz wymusza wdrażanie planów optymalizujących wydatki firmy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH