Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Łmeatu: Inwestujemy w innowacje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2015, 15:25
Prezes Łmeatu: Inwestujemy w innowacje
Grażyna Prokopiuk, prezes Zakładów Mięsnych Łmeat Łuków (fot. mat.pras.)

Postęp w zakresie innowacji w branży mięsnej jest wszechobecny. Wszyscy to dostrzegamy. Pojawiają się nowe asortymenty, nowe formy opakowań i dystrybucji. Na znaczeniu zyskały kanały, których istnienie dziesięć lat temu mało kto dostrzegał, np. HoReCa. Wzrosły również inwestycje w innowacje technologiczne w zakładach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grażyna Prokopiuk, prezes Zakładów Mięsnych Łmeat Łuków.

ZM Łmeat Łuków inwestują m.in. w procesy związane z produkcją mięs dojrzewających. – Jest to produkt numer jeden, jeśli chodzi o zapotrzebowanie kanału HoReCa. Nie ma obecnie dobrej restauracji, w której nie podaje się dobrych steków i to niekoniecznie z argentyńskiej wołowiny. Polska wołowina jest najlepszą wołowiną. Obcokrajowcy zwracają na to uwagę, podczas gdy mi sami tego nie dostrzegamy – komentuje Grażyna Prokopiuk. - Szefowie kuchni, którzy doskonale znają się na ocenie mięsa, często wybierają wołowinę z naszych zakładów. Dlatego dynamicznie rozwijamy tę gałąź naszej działalności – dodaje.

- Innowacje są bardzo ważne, ale w rozwoju firmy szczególną uwagę warto zwrócić także na inwestycje w kanały dystrybucyjne. Wiele firm z wielką trwogą przyjęło informacje o ASF i o rosyjskim embargu. Wszyscy zastanawialiśmy się co zrobić, aby produkcja nie spadła; aby utrzymać obroty; aby nie musieć zwolnić pracowników - zwłaszcza tych wykfalifikowanych, o których pozyskanie walczyliśmy, gdyż o dobrego pracownika jest dziś bardzo trudno. Zatem musieliśmy zadbać o to, żeby móc nadal sprzedać wyprodukowane przez nas towary, kiedy zamknęły się przed nami istotne rynki zewnętrzne – zaznacza.

Jak Łmeat sobie z tym poradził? – Postawiliśmy na rozwój sprzedaży krajowej. W ciągu półtora roku otworzyliśmy ponad 100 sklepów firmowych, co oznacza, że w tej chwili nasza sieć liczy ponad 220 punktów sprzedaży. Dzięki temu, że mamy własny kanał dystrybucyjny, możemy komunikować się z klientem - testować nasze nowe produkty, zbierać informacje zwrotne. To wszystko przyspiesza procesy zachodzące w firmie – podkreśla Grażyna Prokopiuk. Sklepy własne to jednak tylko jeden z pięciu kanałów, którymi zakłady z Łukowa wprowadzają produkty na rynek. – W każdym z kanałów dystrybucji mamy ulokowane po ok. 20 proc. sprzedaży. Dzięki temu, możemy działać stabilnie, bo zakłócenia w jednym z kanałów, możemy nadrobić w innym – tłumaczy prezes Łmeatu. - Dywersyfikacja sprzedaży ułatwia życie – puentuje.

Jej firma inwestuje też w edukację konsumenta, zwłaszcza w obszarze wołowiny. – Wydajemy broszury, informatory, organizujemy konkursy; aktywnie uczestniczymy we wszystkich obszarach komunikacyjnych. To przynosi pozytywne skutki. Nawet w mniejszych miejscowościach wołowina staje się coraz popularniejsza. Oczywiście jest to długotrwały proces, który wymaga intensywnej pracy, ale kampanie krajowe, np. prowadzone przez organizacje branżowe, naprawdę przekładają się na wzrost świadomości konsumentów a co za tym idzie, na wzrost naszej sprzedaży – mówi Prokopiuk. – Innowacje to nie tylko sprzęt, ale także pomysł – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • CopyCay 23-11-2015, 08:52:
To jeszcze zainwestujcie w jakiść sensowną nazwę i identyfikacje wizualną. Nazwa Łmeat jest tak tragiczna, że aż trudno sobie wyobrazić gorszego potworka. Śmieją się z Was anglojęzycznych forach.
  • artmetic ekonsulting 20-11-2015, 19:59:
Innowacje i dotacje dla sektora rolnego i spożywczego:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH