Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mispolu: Rozważamy ekspansję poprzez przejęcia

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2012, 19:32
Prezes Mispolu: Rozważamy ekspansję poprzez przejęcia
Petras Jasinskas, prezes spółki Mispol

Mispol rozważa kilka typów inwestycji: ekspansję firmy poprzez przejęcia oraz unowocześnienie aktualnie istniejących aktywów. Mówiąc o ekspansji, mam na myśli inwestowanie w spółki, będące producentami w bliskich nam segmentach, tzn. takich, gdzie obecnie działa Mispol - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Petras Jasinskas, prezes Mispolu.

- Jakie inwestycje planuje Pan na ten rok?

- Mispol rozważa kilka typów inwestycji: ekspansję firmy poprzez przejęcia oraz unowocześnienie aktualnie istniejących aktywów. Mówiąc o ekspansji, mam na myśli inwestowanie w spółki, będące producentami w bliskich nam segmentach, tzn. takich, gdzie obecnie działa Mispol. Dobrym tego przykładem może być firma Novofruct SK s.r.o. ze Słowacji, która została niedawno pozyskana nie bezpośrednio przez Mispol, ale przez naszego akcjonariusza UAB ,"NDX Energija" Grupa Kapitałowa. Poszukujemy podmiotów wartych inwestycji w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Jeśli chodzi o rozbudowę obecnych aktywów (w Polsce, Czechach i Białorusi) mamy na myśli liczne projekty, zaczynając od modernizacji obiektów i kończąc na niewielkiej rozbudowie linii produkcyjnych.

- Zamierza Pan wdrażać innowacyjne rozwiązania?

- Otwartość na innowacje to w mojej opinii jeden z głównych priorytetów nowoczesnej organizacji, do miana której aspiruje Mispol. Zawsze celujemy w równowagę między innowacjami a doświadczeniem w naszych poczynaniach, co nie zakłóca w żaden sposób aktualnych procesów. Sądzę, że po przejęciu pakietu kontrolnego przez nowego inwestora w 2011 roku (obecnie UAB ,,NDX energia" Grupa Kapitałowa posiada 66 proc. udziałów w Mispolu), Mispol rozwinął się dynamicznie w kwestii zarządzania. Podam na to kilka przykładów: definiowaliśmy i oddzielaliśmy dwie różne filozofie biznesu w działalności firmy: marka prywatna i marka producenta. Każda z nich, z punktu widzenia sprzedaży i marketingu, jest zorganizowana niezależnie i ma oddzielne cele. Zarządy spółek-córek (KSK Bono w Czechach) są zorganizowane w sposób funkcjonalny, co oznacza, że konkretne obszary działalności w spółkach-córkach są zarządzane przez profesjonalistów ze spółki-matki. Naszym założeniem jest uczynienie produkcji bardziej wyspecjalizowaną, tak aby w jednym zakładzie produkowano jeden typ produktów. Najlepszym tego przykładem jest przeniesienie mokrej karmy dla zwierząt z Czech do Polski, co oznacza, że KSK Bono, nasza spółka-córka znajdująca się w Czechach, skupia się teraz wyłącznie na produkcji karmy suchej, a cała karma mokra powstaje teraz w Polsce.

- A innowacje w procesie produkcyjnym?

- Odnośnie innowacji w produkcji zawsze należy analizować sytuację na rynku, trendy, potrzeby oraz nowe technologie, aby sprostać oczekiwaniom rynku. Powinienem tutaj też wspomnieć o tym, że w drugiej połowie 2011 roku stworzyliśmy oddział badań i rozwoju w naszej firmie, której głównym zadaniem są funkcje opisane wcześniej. Kiedy dowiadujemy się, że na rynku pojawia się nowa innowacja, na którą istnieje zapotrzebowanie wśród klientów, wykonujemy biznesową kalkulację i podejmujemy decyzję o ewentualnym wdrożeniu innowacji w naszych procesach produkcyjnych. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pseudo wykształciuch hehehe 22-03-2012, 20:20:
Święta racja co to za forum, kiedy jest monitorowane:(.
Litewski fundusz jak najbardziej może dążyć do przejęć, gdyż prawdopodobnie stać ich na to, mogą posiadać fundusze na ten cel. ALE NIE MISPOL - wnioskuję po ogromnym spadku wartości akcji, ostatnich doniesieniach prasowych.
Nie wiem jak można mówić o innowacyjności w karmie dla zwierząt czy też w produktach spożywczych dla ludzi. Innowacyjność może dotyczyć procesu technologicznego, linii produkcyjnej, procesów zarządczych z wykorzystaniem nowoczesnych technologi/procesów planowania itp. W przypadku żywności można mówić o zmianie receptur, poprawą jakości ale nie innowacyjnością. Natomiast profesjonalny dział badań i rozwoju to: kierownik działu, technologowie, analitycy rynku, NOWOCZESNE LABORATORIUM oraz szereg prowadzonych badań marketingowych i rynkowych no i oczywiście dostępność do nowych technologii. Niestety tego nie ma. Są tylko marzenia.... i poszukiwanie nowych,nietypowych, tanich opakowań przez.......
Przytaczając słowa prezesa o innowacyjnym rozwiązaniu to bym raczej posłużył się pojęciem BENCHMARKING a nie innowacyjne rozwiązanie.
Moim skromnym zdaniem osoba piastująca wysokie menadżerskie stanowisko powinna znać niektóre zagadnienia z zakresu zarządzania co bez problemu pozwala na samodzielne podejmowanie decyzji i zarządzanie przedsiębiorstwem.

  • von Nogaj 22-03-2012, 11:31:
to co to za forum , jeżeli nie wolno pisac prawdy ???
  • wesoly 22-03-2012, 10:00:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH