REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Mispolu: Rynek dań gotowych rośnie znacznie wolniej niż prognozowano

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2010, 14:38
Prezes Mispolu: Rynek dań gotowych rośnie znacznie wolniej niż prognozowano

Przez ostatnie lata segment dań gotowych był uważany za bardzo sexy. Mispol podejmując decyzję o akwizycji Agrovity opierał się na prognozach zakładających, że ten segment będzie rósł nawet do 20 proc. rocznie - mówi Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

REKLAMA

W ubiegłym roku rynek dań gotowych odnotował wzrost. Według szacunków części analityków wyniósł on 1 proc. Inni twierdzą, że było to 4 proc. - W tej chwili rynek dań gotowych rośnie podobnie do rynku pasztetów, który uważany jest za stabilny, de facto nie rosnący - wskazuje Mirosława Achinger. - Na rynku mamy dominację trzech graczy, bardzo intensywnie wspierających swoją sprzedaż, zarówno przez kampanie medialne, jak i intensywne promocje dla struktur handlowych, czyli różnego rodzaju kanałów dystrybucji - dodaje.

Silne strony Mispolu na rynku dań gotowych to posiadanie know-how, duże możliwości produkcyjne i uporządkowana struktura marek, obejmująca produkty na różne półki cenowe. - Jednak nasza dystrybucja numeryczna jest ciągle niska. Nie mamy silnej marki. Rozpoznawalność marek Bistro i Agrovita nie jest duża. Nie prowadzimy także wielomilionowych kampanii promocyjnych - tłumaczy prezes spółki.

W zeszłym roku w segmencie dań gotowych Mispol osiągnął ujemną rentowność. I kw. 2010 r. zakończył na plusie. - Aczkolwiek dodatnia rentowność w tym segmencie została spowodowana m.in. tym, że nie wchodziliśmy w żadne wojny cenowe - mówi Mirosława Achinger. - Wyczyściliśmy asortyment z pozycji nierentownych. Dodatni wynik jest zatem bardziej skutkiem polityki handlowej niż rozwoju rynku - konstatuje.

Mispol opracował trzy scenariusze dla przyszłości segmentu dań gotowych w strategii spółki. Zakładają one kopiowanie najlepszych graczy rynkowych, taktyczne utrzymanie segmentu lub sprzedaż części lub wszystkich aktywów. - Moglibyśmy starać się dogonić naszych trzech konkurentów rynkowych, ale nakłady, które musielibyśmy ponieść są niewspółmierne do rzetelnie ocenionego prawdopodobieństwa sukcesu - uważa prezes Mispolu. - Takie rozwiązanie istnieje, ale tylko jako teoria - zaznacza.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czesia 24-05-2010, 14:31:
Może trzeba mu było kupić karmę dla psów? Pulpety dla psa - to brzmi dość dziwnie.
  • Kasia 24-05-2010, 13:49:
Mirosława nie jest sexi ani rynek dan gotowych Produkujecie szajs na MOMIE i kto ma to jeść Mego psa musiałem leczyc od zatucia po waszych flakach i pulpetach

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH