Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Oldar Group: Polacy nie zaakceptowaliby nagłej podwyżki cen jaj

- Polacy nie byliby w stanie zaakceptować nagłej zwyżki cen jaj, jaką mogłaby wywołać zmiana rodzaju sprzedawanego asortymentu na przestrzeni kilku-kilkunastu miesięcy. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych najwięksi dostawcy ograniczają produkcję jaj alternatywnych w wyższych cenach ze względu na brak popytu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Aleksandra Dębska, prezes zarządu Oldar Group.

Prezes Oldar Group: Polacy nie zaakceptowaliby nagłej podwyżki cen jaj
Aleksandra Dębska, prezes zarządu Oldar Group, fot. mat. pras.

Aleksandra Dębska przypomina, że znaczny wzrost produkcji piskląt kur nieśnych w 2018 r. przyczynił się i w dalszym ciągu będzie powodował nadpodaż jaj na polskim rynku.

- Stopniowa odbudowa likwidowanych w związku z wykryciem fipronilu stad w Europie Zachodniej, jak również import jaj i przetworów jajecznych do Unii Europejskiej głównie z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych oraz Turcji to otoczenie, w jakim przyjdzie działać polskim producentom. Zwiększona produkcja musi oznaczać zaostrzenie walki konkurencyjnej - wskazuje.

W ocenie prezes Oldar Group oprócz zagrożenia nadprodukcją oraz silną ofensywą naszych wschodnich sąsiadów, poważnym wyzwaniem w 2019 roku może okazać się popyt detaliczny.

- Niemal wszystkie większe sieci handlowe i restauracyjne zadeklarowały, iż do 2025 roku wycofają się z oferowania konsumentom jaj klatkowych. Z tego powodu ceny detaliczne jaj utrzymywane są na stabilnym poziomie. U podstaw takiej polityki dużych sieci leży prawdopodobnie fakt, iż Polacy nie byliby w stanie zaakceptować nagłej zwyżki cen jaj, jaką mogłaby wywołać zmiana rodzaju sprzedawanego asortymentu na przestrzeni kilku-kilkunastu miesięcy - dodaje.

Dębska wskazuje, że w Stanach Zjednoczonych najwięksi dostawcy ograniczają produkcję jaj alternatywnych w wyższych cenach ze względu na brak popytu.

- Prezesi dużych przedsiębiorstw wskazują, że amerykańscy konsumenci przy wyborze jaj kierują się przede wszystkim niską ceną. Pomimo wzrostu świadomości naszego społeczeństwa oraz przywiązania większej uwagi do dobrostanu zwierząt, w Polsce nadal moglibyśmy się spodziewać podobnej reakcji. Podobny wniosek nasuwa się także gdy porównujemy sprzedaż jaj z różnych systemów chowów w różnych krajach europejskich. Sprzedaż jaj klatkowych jest zdecydowanie większa w krajach biedniejszych niż w krajach bogatych - dodaje.

Prezes Oldar Group podkreśla, że duże znaczenie dla branży mają zmiany w programie zwalczania bakterii salmonelli w stadach kur nieśnych wprowadzone w 2018 roku.

- Choć rok 2018 był relatywnie spokojny jeśli chodzi o zakażenia stad, nie można jednak na tym opierać prognoz na przyszłość. Co stanie się jeśli branżę dosięgnie nieszczęście epidemii, tego niestety nie można przewidzieć. Warto także wspomnieć, iż Polska na tle Europy jest krajem dość szczególnym. Biorąc pod uwagę wielkość rocznej produkcji w Polsce i krajach Unii Europejskiej należy wyciągnąć wniosek, że jedna trzecia jaj powinna zostać wyeksportowana z naszego kraju - ocenia.

Dębska jest zdania, że biorąc pod uwagę rosnące ceny pasz, zmiany w krajowym programie zwalczania salmonelli oraz wzrost kosztów produkcji, sytuacja ta może niekorzystnie odbić się na producentach.

- Nie zmienia to faktu, iż nasza firma już dziś prowadzi analizy i podejmuje kroki w celu zapewnienia asortymentu zgodnego z wymaganiami naszych klientów po wycofaniu z obrotu jaj z chowu klatkowego - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aleksandra Dębska RSS ALERT    /    Oldar RSS ALERT    /    Oldar jaja RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    spożycie jaj RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    salmonella RSS ALERT    /    fipronil RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.