Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Oldar Group: Polscy producenci jaj chcą polepszyć dobrostan kur, ale potrzebują czasu

- Nasi rodzimi producenci jaj musieli ponieść ogromne koszty zakupu klatek, które przecież nie tak dawno odgórnymi uregulowaniami prawnymi wprowadzone zostały przez Unię Europejską. Producenci oczywiście są świadomi, chcą polepszyć dobrostan kur, ale po prostu potrzebują na to rozsądnego czasu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Aleksandra Dębska, prezes zarządu Oldar Group.

Prezes Oldar Group: Polscy producenci jaj chcą polepszyć dobrostan kur, ale potrzebują czasu
Aleksandra Dębska, prezes zarządu Oldar Group, fot. mat. pras.

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 12-04-2019, 09:09

Aleksandra Dębska wskazuje, że Oldar Group - jako zakład pakowania jaj - jest zwolennikiem wycofania jaj z chowu klatkowego i systematycznej poprawy dobrostanu kur w tempie, które nie doprowadzi do upadłości polskich producentów.

- Widzimy wyraźny wzrost sprzedaży jaj z chowów alternatywnych. Mocno wzrósł też popyt na pasteryzowaną masę jajeczną produkowaną z jaj pochodzących od kur hodowanych w systemie ściółkowym i na wolnym wybiegu. Konsekwentnie staramy się przekonywać naszych klientów do zakupu produktów alternatywnych, chociaż wielu z nich nadal wybiera jaja klatkowe. Tutaj często wciąż decyduje cena - wskazuje.

Prezes Oldar Group jest zdania, że kraje wysoko rozwinięte mają szczególny obowiązek działania na rzecz humanitarnego traktowania zwierząt.

- Polska jest krajem wysoko rozwiniętym stosunkowo niedługo. Nasi rodzimi producenci jaj musieli ponieść ogromne koszty zakupu klatek, które przecież nie tak dawno odgórnymi uregulowaniami prawnymi wprowadzone zostały przez Unię Europejską. Kredyty na takie inwestycje spłaca się latami a obecnie wszystko wskazuje na to, że producenci będą zmuszeni zrezygnować z zakupionych klatek i zainwestować w inne rozwiązania. Na otwartym rynku europejskim z pewnością nie brak takich, których ucieszyłyby wieści, że Polska branża nie wytrzymała konkurencji. Tym bardziej, że dziś należymy do liderów europejskich w produkcji jaj. Producenci oczywiście są świadomi, chcą polepszyć dobrostan kur, ale po prostu potrzebują na to rozsądnego czasu - dodała.

Dębska nie ma wątpliwości, że polski konsument to konsument świadomy.

- Polacy coraz częściej sięgają po produkty premium, ekologiczne i nieokupione cierpieniem zwierząt, ale z tych powodów produkty te są też znacząco droższe, a wielu polskim rodzinom sytuacja finansowa nie pozwalała do tej pory na ich zakup. Dlatego uważam, że zawsze warto poszukiwać tzw. „złotego środka”. Patrząc na to jak obecnie wygląda sytuacja w Niemczech - gdzie chów klatkowy zakazany jest od 2010 roku, myślę że taka przyszłość czeka i Polskę, która obecnie prężnie się rozwija. Od 2020 roku zakaz zacznie obowiązywać w Anglii, a od 2022 roku prawdopodobnie i we Francji. Nie zapominajmy jednak, że nawet kraje, które wycofują ze sklepów jaja z numerem 3 i likwidują fermy z systemem klatkowym, w dalszym ciągu importują te jaja m.in. z Polski do produkcji w sektorze przemysłowym - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aleksandra Dębska RSS ALERT    /    Oldar jaja RSS ALERT    /    Oldar RSS ALERT    /    Ferma Oldar RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    rynek jaj w UE RSS ALERT    /    chów klatkowy RSS ALERT    /    eksport jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.