Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pamapolu: pochodzenie ma znaczenie!

Polscy konsumenci coraz większą wagę przywiązują  do kraju pochodzenia produktów – ponad połowa badanych przyznaje, że jest to czynnik brany pod uwagę przy zakupie. W zależności od branży, jest on mniej lub bardziej znaczący.

Prezes Pamapolu: pochodzenie ma znaczenie!
Robert Jankowski, prezes Zarządu Pamapol S.A. Fot. Pamapol

Kraj pochodzenia produktu staje się coraz ważniejszym elementem branym pod uwagę przez Polaków przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Czynnik ten ma największe znaczenie w przypadku artykułów spożywczych.

– Jeśli chodzi o tę branżę, to rzeczywiście dla ponad połowy badanych polskie pochodzenie produktu nie tylko ma bardzo duże znaczenie, ale także zachęca do zakupu. Według raportu opublikowanego przez agencję badań rynku i opinii Open Research „Patriotyzm konsumencki Polaków. Analiza zjawiska”, 6/10 respondentów przyznaje, że polskość marki zachęca do zakupu. Dla nas jako krajowego producenta jest to nie do przecenienia – mówi Robert Jankowski, prezes Zarządu Pamapol S.A.

Pochodzenie marki a zakup produktu

Pochodzenie produktu ma dla konsumentów największe znaczenie w przypadku branży spożywczej (64 proc.), RTV (61 proc.), produktów bankowych i ubezpieczeniowych (58 proc.) oraz odzieży i obuwia (55 proc.). Nie oznacza to jednak, że wiedza o polskim pochodzeniu automatycznie zachęca do zakupu. W przypadku niektórych branż jest wręcz przeciwnie – nie ma ono wpływu na decyzję bądź nawet zniechęca potencjalnego klienta do zakupu. Można to zauważyć w szczególności w przypadku takich branż, jak chemia gospodarcza, leki bez recepty czy usługi telekomunikacyjne. Równocześnie kraj pochodzenia tych produktów ma dla badanych małe znaczenie bądź w ogóle jest to kwestia nieistotna.

Patriotyzm konsumencki a branża spożywcza

Jeśli chodzi o znaczenie, jakie ma dla Polaków kraj pochodzenia produktów oraz o to, jaki ma ono wpływ na decyzję zakupowe, to branża spożywcza wyraźnie wyróżnia się na tle pozostałych.

– Bacznie obserwujemy jak zmienia się nasz klient, jego potrzeby i oczekiwania. Polskie społeczeństwo jest coraz bardziej wyedukowane i świadome własnych decyzji zakupowych – czyta etykiety, sprawdza składy i częściej zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów. Przewidujemy, że ta sytuacja nie tyle się utrzyma, ale także będzie się w najbliższych latach rozwijać. Osoby, które teraz nie są jeszcze samodzielnymi klientami, za kilka czy kilkanaście lat będą bardzo świadomymi konsumentami, zdecydowanie bardziej niż ich rodzice – dodaje Jankowski.

Równie ważna wydaje się być kwestia innowacji zarówno asortymentowych, jak i opakowaniowych. Na rynkach Europy Zachodniej konsumenci mogą znaleźć na półkach sklepowych dużo więcej propozycji i rozwiązań niż w Polsce.

– Innowacje są dla nas priorytetem, gdyż to one napędzają każdą kategorię. Współczesny konsument oczekuje szybkich, wygodnych i użytecznych rozwiązań, które pójdą w parze z wysoką jakością i przystępną ceną. Im szerszy i atrakcyjniejszy wybór będzie miał polski klient, tym chętniej sięgnie po polski produkt, co będzie sprzyjało ogólnemu rozwojowi branży spożywczej – tłumaczy Robert Jankowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Robert Jankowski RSS ALERT    /    kraj pochodzenia RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    Pamapol RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • RSD 2016-06-16 11:35:07
    W porównaniu do zjawiska patriotyzmu gospodarczego w Wielkiej Brytanii, u nas ten trend dopiero raczkuje. Rozpropagowanie tego typu zjawiska, jest szansą dla polskich producentów. Z drugiej strony jest to porażka Unii Europejskiej. Zamiast \"made in EU\" mamy wojenki gospodarcze pomiędzy poszczególnymi krajami UE.
  • leo 2016-06-17 08:39:45
    wiadomości o tej firmie powinny być w branży chemicznej a nie spożywczej
  • keksik 2016-06-17 14:06:58
    Akurat pomapol produkuje delikatnie pisząc zlej jakości produkty. co do patriotyzmu zakupowego kupuje to co lubie a ze nasza spożywka jest gorszej jakości nie moja wina w uk importowana zywnosc tez lubia szczególnie deli wędliny słodycze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.